torsdag, november 01, 2007

Valpkurs och lite av varje...

Igår så åkte vi till Knivsta för första gången för valpkurs med "Brunråttan" och Per.
Det fungerade jättebra!! Vi bar in Dragoz då jag ville att han skulle vara trygg första gången bland så mycket hundar. Det verkade vara en lyckad strategi för nästa runda jag såg honom och Per så var de andra valparna mycket roligare än matte och Roy!! När Lena (instruktören) sa att man kunde vara två så kunde jag inte bara sitta i klubbstugan och mysa med Roy medan de andra var ute i regnet....det regnade MYCKET!! Då smög jag ut och var med och dirigerade Per lite och påpekade vilka komando vi ska använda.... Försökte hålla mig i skinnet lite... Detta är Pers första hund som han ska angagera sig i träningen. Alla de andra familjehudar Per har haft har bara funnits att gossa med, inga tävlingsambitioner där inte. Men nu är det tänkt att han ska få en liten inblick i täning med hund går ut på...sedan behöver jag ju en på A-stationen :,)

Annars så är min hälsa bättre och det blir jobb imorgon. Har varit en riktig valpvecka då jag arbetade hemma måndag-tisdag, gick hem vid halv elva onsdag då jag mådde skit, var hemma idag och så halv dag imorgon... Kan inte bli bättre!! Jo.. jag kunde ju varit frisk och orkat tränat lite...

Roy har nu ett till sår på kinden. Dragoz är inte snäll precis... Men hoppas det går över/blir bättre när tänderna har bytts. Det blir alltså inget Hund 2007 för hans del. Förra året var vi inne i stora ringen med Uppfödargruppen vilket var en HÄFTIG upplevelse!! Men dit ska jag och titta och köpa en massa onödiga saker!!

Nu blir det kvälls prommis!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Som tur är så är jag rätt känslig och rör inte bakdelen utan skydd för händer :D
Så D har fått börja livets hårda skola! Kul att karln din är engagerad! - Vart kan man köpa såna?
Ja vi har också drop-in här hos en veterinär men som jag inte litar på för fem-öre! Och så vill jag ha råd om annat också samtidigt!
Kul med rapport - måste ut i djungeln och leta en gorilla som vill traska i skogen! ;)

Anonym sa...

Heja Per - kämpa på!

Hmm, vadå ett sår till? Är det i lekens hetta eller? Rackarns valpåbäke.....

Skönt att du mår bättre!