lördag, november 24, 2007

AAAGGGGHHHH....Snutte plutt!!

Idag var det spårning på valpkursen... Då det är gedigert spårande hundar i Dragoz bakgrund så trodde jag att detta skulle gå som en dans.... Första spåret var på cirka 100 meter med mat i slutet. Som rubriken tyder gick det rent åt skogen... jag citerar "Han spårade inte en millimeter". Det var Lena som uttryckte sig så och jag höll med. Dragoz kollade på andra människor, hundar, grässtrån etc. och ville inte alls intressera sig på marken. Maten i slutet var gott i alla fall.... Vi la ett spår till men minskade ner längden till 50 meter och la två matpaket i spåret + slutmaten. Efter fikan var det dags och vi lämnade de andra kursarna inne i klubbstugan så att Dragoz skulle få jobba utan störningar....
Det är nu han blir snutteplutt!! Dragoz tuffar på i spårkärnan med näsan sänkt i spårkärnan!! Visseligen gick han över :,o matpaketen men vände snabbt när vinden kom i näsan. Det finns hopp!! Matte blir jätteinspirerad och ska lägga två spår på morgonprommenaden så att han får jobba lite med huvudet. Tar ett litet till Roy också så kan jag starta honom i apellen innan Dragoz... om vi nu bara får en MH-plats!!

-------------------------------------------------------------------------------------
En liten stund senare så kommer jag på att bilhelvetet ska med det snaraste bytas ut!! Hela skitbilen var ihopfrusen när vi kom ut i morse och vi fick trockla oss in genom den enda dörren som gick upp!! Passageradörren låste sig när man försökte dra i handtaget och så ville inte luckan bak stängas... Efter kursen körde vi till bilhandlaren och kollade på en V50.... De är fina de....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg att de är valpar - innan de har koncentrationen kan spåret gå lite sämre...lägg spontanspår!

Anonym sa...

Haha! Ja Bilar är roliga - längtar tills jag får råd med en RIKTIG bil!

Jag tror man får Kelpie på köpet om man handlar Precept! Eller var det Precept på köpet om man handlar Kelpie - Av Åsa åtminstone ;)