söndag, november 04, 2007

Rapport tävling och en liten fis...

Var skytt på lägre tävling i rapport idag. Trots det lite kyliga vädret så var det behagligt att sitta i skogen och lyssna efter hundar. Lite fågelkvitter blev det naturligtvis också... Av tio hundar var det bara fyra som fullföljde. Av dessa var tre Schäfer och så en Ossi! Jag hejade på Ossin!! Nog den enda ossi som jag vet om som är som rasbeskrivningen dvs en allsidig hund med mycket motor och kapacitet för bruksarbete. Roligt att se!!

Och så till fisen...

Jag och Per ligger och gossar. Dragoz får komma upp och lägger sig framför mig med svansen mot Per. Då säger jag lite roligt "Ta och fis en liten sådan rälig fis nu när du har chansen..." Vad gör han?? Jo, lägger en så illaluktande fis så att klockorna stannar!! HA!! Snacka om att jag garva!!

Annars har vi tränat lite rapport med både Roy och Dragoz. Det gick fint fint men än är det långt kvar till apellen!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lever Per????

Anna och Juni sa...

Hehe, det där känner jag igen. Juni brukar försöka gasa ihjäl oss när vi ska sova. Blä!

Visst är det jobbigt när de älskade djuren lämnar oss. Känns skönt att ha någon mer hund som tar lite tid och uppmärksamhet då. Antar att du fått en rejäl dos av det nu!

Anna och Juni sa...

Förresten, lägger in en länk till dig. Ok?

Anonym sa...

Haha! Vilken härlig kille han är! Hoppas Per inte lider alltför mycket av gaserna!