tisdag, november 13, 2007

Lite av varje...

Igår satt vi och kollade på Tv samtidigt som en liten Brunråtta skuttade runt och terroriserade Gammelman och Roy. Dragoz kan nu nästan hoppa upp i soffan dvs det fungerar när han har fart men annars så kravlar han upp med stöd av mattes/husses ben. Han ger sig inte i första taget speciellt när det finns ex. saltapinnar i soffan eller varför inte GLASS!! Mumma!!
Som vanligt hade vi koll på honom när det var dags att gå ut och kissa. Det går jättebra nu när vi har fattat att han faktiskt går till dörren när han vill ut. Sedan började det lukte lite bajs och snabbt skulle han ut, tyckte matte. Ut med Dragoz men han ville inte ut alls!! Nej, stretade på i dörren och tyckte livet var pest och pina... Ok, matte låter dig gå in igen och backar bakåt...och fattar varför inte Dragoz ville ut... Det ligger nämligen en BAJS mitt framför dörren....som förövrigt var lite platt... Matte hade nämligen stått i den perfekta bajskringlan!! Till mitt försvar är att hunden skulle UT och bajsa och att det var mörkt i och med att jag inte tänt lampan i sovrummet.

En misshandlad platt bajs...

Jag var ju tvungen att ta ett kort!!

Sedan när jag ändå var på G så försökte jag ta ett kort på Dragoz när han är utställningsuppstäld... Inte det lättaste därför finns jag med i bilden.



Det var lättare att ta kort när även Roy var med...



Dragoz fick även stifta bekant skap med en leksak som PIPER!! Roy hade fått sin "Kong" och jag trodde i min livligaste fantasi att han skulle vara nöjd med det. När väl Dragoz börjat stöta på pipen och den gav ljud ifrån sig kom Roy i världens huj och skulle döda pipis vilket fick Dragoz att bli lite skeptisk till pipen. Som matte vet jag att Dragoz mycket väl kunde leka med pipis själv och stänge in Roy på toa. Då kommer Disco och skulle vara med!! Gammelman tog kontroll över pipen och Dragoz stod vid sidan av och undrade vad för skumt han höll på med. Roy mådde väldigt dåligt på toa... När Disco blivit trött fick Dragoz ha pipen fem minuter själv tills mattes hjärta blödde lite väl mycket för Roy på toa...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha - plattbajs!

Drago är ju en hel border ju!
Så söta de är både Roy och Drago!

Anonym sa...

Hahaha! Men om man kollar på alla valpbilder så vet man vem man ska skylla på... kamerasnöret var jämt med på bild i någon valpskäft!

Ja - jag funderar på att åka till djuraffären och fråga efter nya tänder - de här är alldeles för vassa ;)

Anonym sa...

Det där har aldrig hänt mig :):):)

Gu va de växer, de små!!!