torsdag, november 22, 2007

Då var vi tillbaka i verkligheten

Efter två dagars utevistelse på kvällarna har Dragoz lagrat sin energi. Energin är nu under utgång genom öronen och benen. Morgonprommisen blev ett herrans dragande, hoppande, kampande medan matte gick i zombi takt. Trots försovning (mobil alarmet var på ljudlös) och en icke normal morgonprommenad kom vi endast 10 minuter försenade. Dagen till ära gick i docentföreläsningar och allt som allt var jag på tre en timmes föreläsningar. Robert Glinwood- Chemicals interactions: Plants, Pest and Predators, Håkan Sand- Konsekvenser för ekosystemets struktur och diversitet med/utan stora rovdjur och så Björn Lindahl-Mychorriza war in the soil, om ni nu undrar. Sitta och dega på föreläsningar när man är suuuuuppppeeeerrrr trött är inte att rekomendera så mellan två föreläsningar tog jag mig en lur på toa.... Inget som brukar hända men jag kunde ju inte sitta och sova när de pratade!!

Imorgon blir det att arbeta hemma med en presentation för Dr-dagen den 3 dec. Ska prata om insektsantenner och deras uppfattningsförmåga via elektroder kopplade till en appart. Någon gubbe i Lund har utvecklat ett system som gör att vi kan uppfatta via elektroder vad antennerna på insekterna "luktar". Kanske ska jag göra ett projekt om detta...

Nu ska jag gå ut och aktivera den lille terroristen till brunråtta... KANSKE kan man få en lugn Tv- kväll...

Inga kommentarer: