tisdag, november 27, 2007

Näringslivsdag för Naturresursarna

Ni som undrar är jag utbildad biolog via Naturresurs programmet-biologi/mark här vid SLU. Så när det är dags att ha näringslivsdag för ettorna för programmet så ringer Gunnel (programmrektor) mig och undrar om jag vill komma och säga hur det är att vara doktorand... Detta var i torsdag och det var idag. Åsa (en gammal klasskamrat) hade gjort världens presentation så man fick lite dåligt samvete att man inte ansträngt sig mer med presentationen. Men glad ihågen travade jag upp och höll låda i en halv timme med bara lite svamp och några insekter som grund... De som känner mig vet att jag kan prata om det mesta intressant LÄNGE, LÄNGE!! Värst drabbad av detta är nog Per som får stå ut med att jag sitter i telefon någon gång i veckan för att få och lämna uppdatering med Lisa. När det gått 2,5 timmar brukar han peka på klockan och när det börjar dra sig till kvällsprommenad så säger han hej då till Lisa och medelar att "Nu måste Ylva gå ut med hundarna"... Så att prata om något jag tycker är intressant i en halvtimme var en baggis!!

Annars blev det inget spår i söndags...det var för blaskigt i skogen. Vi gick i alla fall en "långrunda" i staden med Roy och Dragoz. Det går lite snabbare med de två än om Disco ska vara med. En runda på 1 timme med alla tar cirkus 25 min utan gammelmannen... Nu när det är snö så tycker Disco att det är bäst hemma i lådan vid elementet. INTE ska han ut i blaskigt, kallt, snöigt väder inte! Man får dra ut honom men på vägen hem går det i galopp!! Ser jätteroligt ut när stela hunden galopperar :)

Nu är der utgång med små pluttar på Syltavallen i mörkret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Prata i 2.5 timme - en baggis!!! I telefon....eller varsomhelst... folk brukar säga att "-låt inte Åsa börja prata, då blir vi sittandes en timme längre". Ehh... vadå...de får väl offra sig lite, eller hur?!? :)