torsdag, februari 28, 2008

Snabb uppdatering

I söndags blev det lite spårtäning för killarna. Roy är lite ivrig och har inte riktigt fattat att det inte är viltspår han går men blir lycklig när "basketgrisen" är i slutet. Drago har inte klurat ut hur han hittar till godisburkarna snabbt i spåret utan surrar omkring som ett litet bi... det kommer nog... Uppletande är dömt att misslyckas med Roy då han har ett ENORMT föremålsintresse och ägande. Det finns inte en chans att han letar upp och kommer med grejor som inte är apportblocket. Har kämpat som en gris för att han ska göra det så vi struntar i uppletandet. Drago däremot hittar sin näsa och jobbar bra med de små övningarna han får :,) Han vill ta grejor han precis har kampat med medan de andra är lite mindre intressanta. Men när man bara har tränat två uppletande så är det ju inte ett klart moment och jag är SÅÅ glad att han kommer med leksaken och vill kampa lite.

I onsdags så åkte jag och Roy till Knivsta för kvalitets tid. Lydnads 2:an var det på schemat och så fick jag ännu en "oj... har jag tränat fel...." Denna gången är det fjärren... jag har tränat sitt, ligg, stå och det ska vara sitt, ligg bara. Så nu kan Roy stå från ligg och inte ligg till sitt.... Sånt händer visst...

Inga kommentarer: