söndag, februari 17, 2008

Träningen har börjat...

... till vallningen och agilityn!! För att berika våra luncher så har jag börjat träna hundarna under vår lilla prommenad. Vi går till en pinne på åkern utanför jobb (som sedan ska bli det nya djursjukhuset) och tränar runt. Roy har fattat galoppen rätt men Drago har haft det lite svårare. I fredags så gick det riktigt bra för honom när Roy var ute och käkade harpluttar och inte hade tid med mattes torra godisar. I morse skickade jag dem runt ett fotbollsmål vilket faktiskt Drago fattade bättre än Roy. Nu ska jag försöka ha två pinnar som jag skickar runt i en åtta medan jag står still i mitten... lite som "idioten" i skolan :,)

Hade tänkt att denna träningen skulle ge mig bra handling i agilityn och så utskicket runt fårflocken i vallningen... Hoppas bara Drago fattar att han inte ska springa till matte igen när det är får. Men det är nog det minsta problemet. Vallar inte denna hund ska jag äta upp min hatt!! Stackars Roy blir helt snurrig när han blir rundsprungen på promenaderna!

Sedan Grattis alla Bonuzar till 6 mån!! Snacka om att tiden går snabbt!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vid fyra veckor börjar de ju bli lite mer intressanta så börja boka in därifrån.... ni är hjärligt välkomna att "träna lite upplet eller dylikt"....:)

Anonym sa...

Det där med harpluttar känner jag igen... blir totalt ignorerad när Fokuz får upp den ljuvliga doften av hästskit i snoken! Men nu har jag börjat "belöna" honom med skiten istället :D

12kilo? Din våg måste ju visa fel? Annars är det fel på vår djuraffärs våg! det skiljer ju 5kg mellan våra pojkar :O

Anonym sa...

Då får vi hoppas att han vallar, för det vore ju synd på hatten. Den är ju liksom ditt varumärke. ;-)