måndag, februari 11, 2008

Söndagens aktiviteter

Söndagens aktiviteter började med att göra inget... Vi latade oss efter Pers födelsedagsfirande på lördagen men vid tio spottade vi upp oss för att ta en tur i skogen. Killarna bara älskar att vara lösa och lediga i skogen istället för "lös under sträng uppsikt" i parken. Man kan liksom slappna av mer när man vet att chansen att de ska bli överkörda av en bil är minimal. Alla hundägare lyste med sin frånvaro förutom två briarder på parkeringen som skulle ut och få spåra. Dock så träffade vi på två stavgångare som visade tacksamhet för att vi fiskade in hundarna. Jag anser att mina hundar inte ska springa fram till kreti och pleti för att hälsa och stavgångarna tyckte nog att det var en sund tanke! Tänk om flera kunde tänka så!!
Skogspromenaden innebar också att vi tog lite sök träning. Som yra höns försökte jag och Per gömma oss i skogen för att killarna skulle få något mentalt att göra. Insåg att en vallhund jobbar mycket med att "se" vart fåren är på väg så att springa in i skogen var ingen ide, samtidigt som Roy skiter i att man springer och använder näsan mer för att hålla reda på var man är. Det blev att få hundarna uppmärksammade på en godbit på stenen medan någon av oss sprang ut bland snåren och dök in under någon buske. När det blev dax för sök blev det koppel för Roy när Drago skulle leta. Roy var helt förtvivlad när Drago bara sprang runt och "kollade" vart man tagit vägen, Roy visste ju vart matte/husse var redan innan Drago ens fattat att han skulle leta!! Efter några försök så märkte Drago att "OJ jag har en NÄSA!!" och började söka riktigt fint!! Funkar inte rapporten så satsar vi på söket!!
De var riktigt trötta när vi kom hem igen så Per och jag passade på att ta en tur till Ikea och köpa hem två tavlor som ska vara över soffan. Blev riktigt fint med två ängstavlor på lila botten. Den gröna färgen kommer igen i sovrummet.

Nu ska jag njuta av att vara utsövd och att jag får hålla på med min egen forskning utan inlägg varesig från handledare eller studenter!!

Fick en bild från pappas sambo Ewa som faktiskt lyckats fånga Drago på bild :,)

Så här såg han ut för två veckor sedan! SNYGGING!!



Så här såg han när han busade med Melvin hos familjen Bonde. Sara har tagit kortet.
Koll in strålen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild på gubben!

Det är snart dags för uppdatering av alla Bonuz-valpar på hemsidan, med bilder alltså. De är ju nästan vuxna, ehh nästan........

Anonym sa...

Haha! Strålbilden var bara för härligt ;) Vad tjusig han är Drago!

Anonym sa...

Hehe, det verkar som om även Melvin kollar in strålen. :-)