onsdag, februari 06, 2008

Vicks blå...

Var hos min husläkare med en knöl på armen idag. Mercedes är hennes tilltalsnamn och det enda uttalningbara namnet av typ 6 stycken... Knölen ville hon försöka punktera och laddade med kanyler, plåster och desifikation medel. När vi satt oss på britsen sträckte jag fram armen och fick rådet att titta bort... det gjorde jag! "Det kommer göra lite ont" sa hon. F-N vad ont det gjorde!! Knölen ville inte spricka och nu har jag en tid till kirurgen...JIPPIII!! Efter husläkarens tortyr gick jag och köpte Pers födelsedagspresent. Känndes konstigt att gå utan hundar.

När jag öppnar dörren möts jag av två glada själar. Roy blir så glad när man kommer hem att han måste ta något i munnen. Idag blev det en Vicks blå påse... Extra starka, extra friska... På golvet låg också ett litet omslagspapper till en tablett. Försökte hitta flera spår i lägenheten men hittade inga tills jag tittade i kökssoffan. Här ligger en hel påse (minus en halstablett som jag ätit innan) med uppbrutna omslagspapper bland små, små blå bitar av halstabletter, fast kletade i överdraget... Vet ni vad som händer när man kränger i sig en påse med Vicks blå halstabletter?? Man blir DÅLIG I MAGEN!! Båda hundarna har spruttibangbang mage och får helt enkelt hoppa över kvällsmaten!! Drago la en "hög" inne och sprejade ned listen plus lite av väggen...INTE ROLIGT!!

De är lite låga nu men jag är på topp efter hostmedicin som smakar urk. Får ju passa på när man väl är förkyld med super hosta att begära ett recept! Två flugor i en smäll helt enkelt :,)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät ju kul.... det där med spraymålningen...väggen passade inte i en brunaktig färg, förstod jag?

Rackarhundar....

Fajsty sa...

Vi har inte provat Vicks Blå ännu, men det mesta annat som man kan få tag på!

Anonym sa...

En knöl som heter Merceds och hundar som käkar Vicks blå och sprutlackerar!!!!

Vad i hela fridens namn är det du pysslar med i Uppsala egentligen??? ;))

Ewa & Pappa

Anonym sa...

Iiii, aj, oj. Låter inte som någon hit varken med knölen eller med Vicks Blå-dieten. Den har inte mina provat ännu, men det beror förmodligen uteslutande på att vi aldrig har det hemma. Hoppas det går bra både med hundmagar och knölar.

Anonym sa...

Iiiihhihihihiiii! Tack Ylva för att du lär dina hundar att äta vicksBlå och sprutlackera så att jag får skratta :D

Jo jag vet hur du känner dig utan bil! Inte kul! Tänk på mig när jag var utan bil i kalla Norrland och 2 mil till klubben! ;)

Hoppas knölen mercedes går väck med lite kirurgi!

Anna och Juni sa...

Haha! Vilka busungar! Men du får väl måla hela väggen brun!