lördag, mars 01, 2008

NY BIL!!!

Då är jag nästan säker på att jag/vi köper en V50!! På måndag ska vi in och skriva papper och betala en hiskeligt mycket pengar.... Men säker är den något vi inte kan påstå att JOK bärdryck är. Nu blir det en WUZ istället med hela Volvo kittet med airbags, krockgardiner och lite till. Det som saknas nu är en bur till vovvarna. I Bärdrycken har de åkt i en bur från Kulltorps pressguteri som jag är VÄLDIGT nöjd med men tyvärr så är den buren för hög för att komma in i öppningen på Volvon men inte innuti... knasigt värre! Så nu ska jag försöka pracka på någon en superb bur som är köpt ny och använd sedan i sommras.

Buren till bilen passar till:
Fiat Marea ELX Weekend
VW Golf
Ford Focus
Renault Megan

Mått på buren
H: 72cm
D: 90cm
B: 97cm

Den har flyttbar/borttagbar mellanvägg, två dörrar ut och två nödluckor "fram". Jag köpte den för 5500:- och vill ha 4500:- Den finns här i Uppsala.

Drago gick förövrigt iväg med mattan i förmiddags när jag pratade med Lisa... Han tog mattan i ena hörnan och gick. Ibland undrar man vad den hunden tänker på... Imorgon blir det lite uppletande om inte vädret är för blött.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till nya bilen! Trist när inte buren passar, du får väl modifiera Volvon. ;-) Själv har jag haft samma bur (till schäfern) i fem bilar nu, och ändå var den "skräddarsydd" till den första bilen. Man ska tydligen ha tur ibland.

Anonym sa...

Hur gick det med nya bilen?

Hade jag haft någon av ovanstående bilar så hade jag varit intresserad! Men köpa bil efter bur är väl att ta i ;) ?

Anonym sa...

Kul med ny bil! Nu har vi hämtat hem yrvädret, det är en tjej med skinn på näsan minsann!

Anonym sa...

jag har ju en två delad v50 bur som kjag skall göra mig av med så fort jag fått min nya bil.....

Anonym sa...

...håller på att köpslå med sambon för att få åka en sväng på lördag... hur hade du tänkt? Tider och så? Ska vi samåka då?

Anonym sa...

Grattis till nya vovlon ;)
Hoppas den blir precis så bra som du vill.

Vi hade ju själv lite flyt med att vår bur passade i "nya" bilen" - det var skönt men prova annars sälja på Blocket eller om du vill så kan jag lägga ut en blänkare på mastino forumet.
Ewa