lördag, mars 08, 2008

Besök hos "gammelmatte"

Då har vi varit på besök hos uppfödaren med Drago. De båda Mariorna som brukar följa med hade annat för sig och Per ville vila efter en veckas övertid på jobb och så är han inte såååå jätte intresserad av hundsnack.... Fattar inte varför, vi har det ju jättetrevligt!! Ulli och lilla Otilia följde med istället. Otilia skötte sig exemplarisk och var go och gla hela tiden. Den ungen är helt otrolig!!
Vi drog iväg från Uppsala vid halv tio, kom fram och nästan kastade oss över bubblarna. SNÖTISAR!! Sedan snackade vi skit över blåbärskaka och bulle, MUMS! Efter ett uppryck och byte av blöja på Otilia så bar det ut i skogen för spår till Drago. Ett 50m spår med gottor i med tamp i slutet och ett 100m spår med "Skalis" i slutet.

Före spåret var det dax för avspringning av Drago, Roy och Raj-Rajen. När Raj-Rajen satte fart hade Drago och speciellt Roy mycket svårt att hänga med! Jäklar vad det gick! Det var som en projektil som kom farande!!

Spårandet gick både bra och dåligt. 50m spåret gick så där. Både jag och Åsa hade missat att ta med snitslarna så det var lite svårt att hitta slutet av spåret... Det fick Hipp-Hoppen hitta senare vilket hon gjorde med bravur! Hon tyckte nog att ett fat med korv och en tamp var helt ok att hitta i skogen. Drago flamsade mera omkring, vittrade andra djur och tog upp spåret efter slutet.

100m spåret gick suveränt mycket bättre! En Bajspåse fick sätta livet till som snitslar och det var betydligt lättare att hitta vart man hade gått!
Även om Drago käkade skit i spåret så har det inte gått bättre än denna gången. Kanske för att jag hade Åsa efter mig så dirigera när jag skulle gå/stå still/inte titta på hunden etc. Fel som jag inte riktigt har koll på helt enkelt.

Men nu vet jag vad som ska tränas på så det ska nog gå bra nästa gång. Bara Drago fattar att han har en näsa som ska följa spåret och hitta roliga grejor i skogen!! Nu när vi kom hem hoppade han upp i soffan, la en brakfis och somnade eller gasades till vila. Vet inte riktigt vad som hände men sover gör både Roy och Drago!

4 kommentarer:

david santos sa...

Guten morgen, Ylva!
Thanks for your posting and have a good weekend.

Anonym sa...

Hejsan kul att träffas igen :) Lilla Drago har blivit riktigt snygg :) Men nog har R-R fart i sina ben där ligger man väldigt lågt :) :)

Anonym sa...

Hej! Kul med spårandet!!! Ja vi får ta en sväng snart igen när jag inte har lika mycket att göra... hua!
Igår gjorde vi upplet, lydnad och idag får båda tjejjerna en skön långpromme med hussen! Jag ska kolla på Råttatouille nu och vila inför veckan! Höres!

Anonym sa...

http://mugpax564.blogspot.com/
kolla min v50 bur där,,, hoppas att jag får min nya bil innan v17 då är buren till salu,...