torsdag, mars 20, 2008

Glad Påsk till er alla!!



Var inne och uppdaterade bilen men något som Volvo ville göra... Bra och GRATIS!! Det är inte alla repreationer som är gratis så man tackar och tar emot!!

Igår tittade jag ut genom förnstret ner i växthusen och begrundade att madrassen i Dragos bur låg i vertikalt läge... Så för att rädda honom (vilket inte egentligen behövdes) gick jag tidigare från jobb och gick en långprommis med killarna. Den nya buren till bilen hade också kommit så det var att asa upp en skit tung bur där bak. Som tur var traskade Nick förbi och blev offer för att hjälpa till. Nick kommer från Berkley, USA och säger "Got you" i var och varannan mening... Irriterande men det blev superbra med buren!! Gladast blev nog Roy som fick egen kuppe och slipper dela med bufflen Drago.

Jag och Drago var även och tränade igår för Britt-Marie. Fick en massa tips för att få honom att kolla på mig även utan att jag säger något. Alltid lika givande med en instuktör brevid när man tränar. Annars så tyckte hon att för att vara Kelpie och 7 månader så var han duktig!! :,) Tränade även ringträning :,0 Gick och cirkulerade runt Melba och Elvis några varv... Gick bra när de var på avstånd men mindre bra när de kom lite nämre. Inte så att han skällde utan bara drog som en besatt!! MEN det är den 25 Maj som första utställningen är och travar jag omkirng några varv varje gång vi är bland andra hundar ska det nog gå bra!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk på er allihopa...

Kul att det gick bra på träningen!

Anonym sa...

GLAD PÅSK / Jill

Anonym sa...

Glad påsk! Ska försöka göra vad jag kan för Hyzz-ryktet på tävlingen om två veckor :) Så länge det räcker med charmpoäng så är det nog lugnt, domarna brukar dra lite på smilet när vi är inne av någon konstigt anledning...

Anonym sa...

Glad påsk. Och den bilden... ja, vad säger man. Söt eller läskig? Kanske snor den...?

Anonym sa...

GLAD PÅSK!

Vad kul att höra hur det går med träningen och att den går bra! Trevlig påskhelg!

Anonym sa...

Förlåt vårt sena inlägg men vi har precis hittat hem från Blåkulla jag & morssan. Hon är ju helt värdelös på kvastnavigering om du frågar mig!

Vi plockade iaf upp en hel del nya hyss och annat bra och ha! Kanske kan jag förmedla ett eller annat nästa gång vi ses!

Glad Påsk och hoppas att Pete överlevde ;)