söndag, mars 09, 2008

Skott träning

Ja då har jag varit framme med mitt dåliga lokalsinne igen.... Men har jag lyckats köra till Åsa i går utan att köra fel så var detta väl dömt att misslyckas!

Drar ut i god tid och ringer Ronny som ska vara min vägledare. Hon svarade inte men ringde upp när jag körde av motorvägen, timing! Ronny dirigerade mig, jag missade väl en dirigering eller skyllt sedan gick det helt åt skogen, bokstavligen talat!! Åkte jättelångt utan att se någon skyllt tills jag ringer Per och undrar var jag är någonstans. Vände och körde tillbaka. Missade en avtagsväg men hittade en annan. Kom fram till Östuna kyrka där jag stannade och fråga en gubbe om vägen. Han undrade vad jag skulle skjuta med (M13??). Han dirigerade mig vidare över "Stor ån". Hittade ingen stor å utan en skyllt åt Risberga dit jag skulle. Svängde och trodde jag visste vart jag var. Kom en grusväg och det visste jag att Ronny sa att det var. Såge en skyllt till en Jaktskytte bana, JIPPIII!! Kör på en väg som blir mindre och mindre, hittar ett ställe som ser ut som en skytte bana av något slag men inte en människa i närheten! Körde vidare fram för detta låg mitt i skogen...vägen tar slut!! Blir bara sand och vatten så jag vände... Ringer Per och undrar var F-N jag är någon stans och bestämmer att jag kör i mina spår ut på stora vägen och till klubben för att träna lite. Det regnar... Kommer ut på rätt spår igen och hittar faktiskt till klubben :,) Tränar lite linförighet lös (ingen på plan) och lämna av i handen. Gick så där. Sedan tog vi lite uppletande också. Han hittar grejan snabbt men lämnar inte av den... släpper typ 2m ifrån... ska träna mer på det.

Per släpper nog inte ut mig mera om jag inte tar med mig GPS:en Pratade om att sätta i en i bilen som jag inte kan ta ur...Tur att det är E4 hela vägen hem till Skåneland...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter inte bra.... GPS är alltså ett måste..... och tänk på nya bilen... köra i skogen så där???

Tack för mycket trevligt besök i lördags!

Anonym sa...

Hej och hå vilka äventyr. Tur att du åtminstone hittade hem till sist. ;-)