tisdag, mars 25, 2008

En påsk i oturens tecken...

...som tur var inte för mig utan för Per!
Det började med att datorn brann på onsdagen. Det fixades en ny rätt så snabbt på torsdagen (trots att tvättmaskinen skulle gå före, men jag gav med mig...). Problemen började direkt då den startade om så snabbt man stängt av åbäket. Sedan hade jag planerat ett "Men in trees" medly som snabbt skrevs av då ljudet från datan inte nådde Tv:n... Det var något fel med något...

Som ni vet så badade Drago och bild togs där han hade en krage av frost. Denna skulle in i den nya datan från Pers telefon en hyffsat ny P1:a från Ericsson (=dyr!!). Den nya "uppgraderade" datan ville annat och brännde telefonen så att den dödde... Per var INTE glad då han bett deras chefs tekniker att plugga in USB porten enkom för att Per inte var rikgit säker... Jag tror inte chefs tekninkern gör om det någonsin ingen. Han försökte även skylla det på andra men då blev Per lite mer förbannad och skällde ut honom på svenska (stackaren är holländare).

En ny data gjordes igen då USB porten satt på moderkortet och man lagar inte utan sätter i ett nytt (har jag hört). NUUU skulle jag få mitt medly!! Men Nej... kablen var fel...

På söndagen hjälpte vi Anders med att lägga golv. Jag var hemma på morgonen och gick en långrunda med hundarna i staden. När jag kom hem fick jag en ljus ide att använda mina hörlurar till ialla fall ett avsnitt "Men in trees" innan jag gick till Anders. Satte mig i soffan, pluggade in hörlurarna och sjönk ner. Märkte att ljudet var lite för högt. Reste mig upp igen och SMACK en stöt i örat och där var de högtalarna döda... JIPPII!! Gick med hundarna till Anders och agerade arbetsledare lite.

Måndag började med en långprommis med hundarna vid Jesus statyn, sedan skulle Per fixa rätt datorn en gång för alla. Han åkte iväg vid elva och typ kvart över ringer han och säger att han hittat en hund... OK, kom till baka så kollar vi i örat etc. och försöker hitta matte/husse. "Det är en stor hund så ta ett stort koppel med" sa han och förökte beskriva med stor, svart, lite lurvig, ser ut som en labbe... Det var en flatte hane som förirrat sig till korsningen parallelt med infarten till stan dvs en riktigt trafikerad väg. Hunden hade hoppat in i bilen utan problem. Vi ringde polisen och fick lämna in honom. Troligtvis hade hundens familj varit på shopping vid Ikea och varit på beök från Östfora. Trevlig hund ialla fall. Poliser gillade han också!!

Per körde hem mig och jag sjönk ner i soffan för att slöglo på Tv. Vid två var Per klar med datan och vi åkte en runda till en ny Max restaurang för att luncha. Kom hem igen, gick ut med hundarna och NNNUUU skulle det bli "Men in trees"!! Men... nehe, ljudet ville inte. Tog nästan en timme att fixa innan jag fick ljud och tre avsnitt!! Sedan var dax för pannkakor, grädde och sylt!! MUMMA!! Hundarna var glada efter fyra dagar hemma med matte och husse, speciellt glada var de nog för de extra långa morgonprommisarna vi var ute på hela familjen!! Termobrallor är guld värda när man ska ligga och gömma sig bakom en stubbe i snön... Drago är bättre än innan men det tar fortfarande en grymt lång tid innan han sätter på söknäsan!! Roy får man hålla fast så att Drago får en rimlig chans...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som om det inte bara är jag som haft oflyt med datorer under påsken. Hemmadatorn packa ihop (för gott?) på påskafton...

Rosa sa...

Nu kan det bara gå framåt. Nu har ni haft otur så ni klarar er ett bra tag framåt.
Kramar från Skåne

Anonym sa...

Vilken otur! Hoppas tekniken inte strular i fortsättningen!
Hoppas påsken annars varit härlig!

Anonym sa...

Vilken HÄRLIG påsk ni verkar ha haft.... ska man skratta eller gråta? Definitivt roligare att skratta... det brukar jag göra (ialla fall efter att jag gråtit):)