torsdag, mars 27, 2008

Onsdagsträning

Det blev Drago som fick följa med till Knivsta igår. Det är enligt min mening fortfarande lite för kallt att låta en sitta i bilen. Det får ialla fall bli plusgradet först!! Det var många hundar och folk som var träningssugna. De tre senaste gångerna har vi varit tre-fyra stycken medan igår var det närmare tio. Kan inte säga att Drago skötte sig exemplariskt i början men med minskande antal hundar desto bättre gick det :,) Testde platsliggning...han är som en koncentrerad fjäder. Är allt lugnt omkring ligger han och blänger på mig vilket är bra, störs han sprätter han upp och kastar sig mot det roliga... Snacka om störning för de andra!! Han har även lärt sig att fjäska... Om jag står och pratar med någon nära (påbörjan till stillasittande tandvisning) så trycker han upp mot benet och bara tokblänger!! SUPER!! Han har även fattat vänsterförflyttning vilket är bra men är dödålig på transportsträckor framåt... Det finns ju så mycket annat att kolla på som han bara kastar sig fram mot. Kvittar om det är hundar, männsikor eller löv som blåser. Efter träningen gick vi in och fikade. Då var det en betydlig förbättring med att vara stilla!!

Royan var hemma och tuggade på sin kong. Det skulle vara en tuggis som inte gick sönder... så han fick en i schäfer storlek. Den gick sönder. Tydligen är de inte konstruerade för en borderterrier. Ska köpa en svart närsta gång. De ska vara ännu svårare att bita sönder...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... känner igen det där med leksaker. Jag har (haft) ett antal leksaker, kongar och annat, som överlevt två schäfrar men i Karlsson "vård" har de varit trasiga och döda inom 10 minuter! Vet inte om bt möjligen har rakblad istället för tänder?

Anonym sa...

Jag tror Nemo oxå tycker att alla leksaker ska vara sönder?? Vet inte varför jag köper några åt honom :( Nu åker jag för att hämta Kid :) :) Jill

Anonym sa...

Sönder tuggade mjukisdjur känner jag igen men söndertuggade kongar? Har haft de där röda super kongarna till tre hundar nu och de håller fortfarande! Bt:s måste ha extremt vassa tänder!