fredag, januari 04, 2008

Utmanad!

Fick en utmaning från Ewa (pappas andra hälft) som jag ska fösöka besvara men först till en fin pik om att det finns större sängar så att även en kelp får plats... Vårt sovrum är för litet!! Tar vi in en större säng typ 180 så kan vi inte passera eller gå ut på altanen därav den futttiga 140 sängen... men det är ju bättre än den 110 säng som jag hade när jag träffade Per. Då var det ju två människor, en Roy och en Isop under täcket! Att trängas är under Discos värdighet så han lade beslag på en fotölj som jag lyckats trycka in på 22kvm (fanns även soffa, skrvbord och bokhylla)!

Utmaningen:
VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN (för djur 1 år sedan)
Jag-Gick i skolan och tävlade Agility som F-N, Tjatade mig till Isop :,)
Disco-Levde livet som pangis!!
Roy-Tränade lydnad

VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN!! ( för djur 1 månad)
Jag-Var klar med exjobbet och hade bara redovisningen kvar!!!
Disco-Sover i min låda och blir terrad av Dragoz
Roy-Tränar lydnad och Agility, blir bättre på vänster slalom-dock inte höger
Dragoz- Är helt galen på valpkursen och terrar Roy och Disco

5 SNASK JAG GILLAR.
Jag-Turkisk peppar, polly med ljus choklad, andra salta saker
Disco-Det han tåler, tuggpinnarna som han får när schampot ska verka
Roy-tuggisar, bollar!!
Dragoz-Äpplen + allt annat som han hittar ute....

5 SÅNGER JAG KAN HELA TEXTEN TILL.
Jag-....hmmmm... räknas snapsvisor??
Disco-Under hans värdighet att ta ton nu för tiden vilket kan bero på att han är döv!!
Roy-"De jävlarna ska DÖÖÖ" sången när någon moppsig hane kommer...(händer visserligen inte så ofta), Kan även hela "Det kommer någon" och "Hej" låten..
Dragoz-Kunde säga "mamma" när han sattes i buren de första gångerna...

VAD SKULLE DU GÖRA OM DU VAR MILJONÄR.
Jag-Dela med mig mycket mer än vad som är möjligt idag och så ett hus!!
Disco-Anställa en persolnig assistent så att jag slipper gå ut med Drago
Roy-Gård med massa marker att springa omkring på, en häst till matte!
Dragoz-Får att valla, pyttor etc.

5 SAKER DU GILLAR ATT GÖRA.
Jag-Träna hundar, Rida, Rita hus, Läsa, vara social med likasinnade!
Disco-Sova, Lukta, vara allmänt störig/envis
Roy-KONG!!,BOLLAR!!!, Allt med matte utan Drago!
Dragoz- Terra andra stackare, Kampa, Sova i sängen!

5 SAKER DU ALDRIG SKULLE KÖPA ELLER KLÄ DIG I.
Jag-En sedan bil, Skor till hunden, Hund eller kattskinns produkter, onödigt Bling-Bling, Bruna Bönor

4 FAVORITSAKER.
Jag-Senilsnöre till Roy så att han inte jagar harar, Symaskinen, Bilen, Öronproppar
Disco-Hacke Hackspett, Sovlådan, Matskålen
Roy-KONG!!!, BOLLAR!!!, DUMMISEN!!!!, Senilsnöret så att jag kan vara lite "lös" och matte
Dragoz-Pappkartonger, Mjölkpaketer, Bollen med snöre, matte!

Det var det... nu vet ni vad som väntar om jag blir miljonär! Måste nog få 10miljoner minst om jag ska få råd med ett hus här i Uppsala och kunna bo där något år ialla fall... Men jag är ju inte så kräsen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Oj mina bilar går sönder utan att jag backar in i något de bara dör!

Hallå! Hur mycket plats kräver ni tvåbeningar egentligen?!
Just nu delar jag en 75cm bred soffa med stor och liten hund - men fokus föredrar buren så bara 30kg att trängas med!