tisdag, januari 08, 2008

Apport träning med tigersvans...

Låste in mig på toa och tränade apport med Drago. I början fattade han inte att han skulle ta tigersvansen utan petade bara på den... Trodde nog att han skulle target trampa. Men till sist så gick det :,) till och med att hämta den några steg ifrån och lägga den i handen funka!! Sedna tog vi lite target, sitt, ligg och stå.

Roy är riktigt avundsjuk när vi är på toa så han fick lite fjärr dirigering som han klarar galant på 1meters håll... Ska börja backa lite mer och se vad som händer.

Enda nackdelen med att träna på toa är att de studsar upp bara jag närmar mig toan... men tydligen så gillar de gaslukten för de får en djäkla fart in och de är svåra att få ut. När duschen kommer på kollar Drago under drapperiet vilket resulterar i ett blött huvud och vattenfrustningar... han är inte känd för att gilla vatten precis så jag fattar inte varför han gör det varje gång. Ibland är han lite korkad :,)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju skillnad på vatten och vatten....:) Mina ställer sig också gärna på andra sidan draperiet om de kommer åt....

Har ni ett bautabadrum eller???

Ylva och GrabbarnaGrus sa...

NE... ett vanligt med dusch och tvättmaskin... Man får plats två människor och två hundar sedan är det rätt så rångt och ont om plats. Precis lagom för lite träning med Drago :,)

Anonym sa...

Ja Fokuz hatar också vatten men vill vara med i duschen - så han blir lite kluven när matte är där inne i det blöta!

skrev i min blogg förklaring - finns bättre och tydligare på klickerforumet!

Anonym sa...

Ylva de är ju jätte kul att ha sällskap på toa :) :)
Jill