fredag, januari 04, 2008

I väntan på Per

När dagen på jobb är slut och jag tagit en runda med hundarna är det dags att hämta Per. Som vanligt är han lite sen och jag får sitta i bilen och vänta med hundarna. Oftast är det tråkigt men idag fick jag skratta!!

Jag sitter och filosoferar när en bil parkerar snett framför mig. Ut kommer en pappa och tre ungar i olika ålder. De studsar in på Alina och kommer ut ganska snabbt igen bärande på en skrivare. Lådan är ganska stor... Ungarna hoppar in i bilen medan pappan öppnar bagaget, kastar ner lådan och till sin förfaran märker att lådan är för stor för att stänga luckan...
Vad göra då? Ut med den äldsta dottern som sitter i framsätet och lyfter upp skrivarlådan och siktar... den är för stor! Pappan försöker trixa lite och vänder på lådan...fortfarande för STOR för att komma in i pasagerar platsen!!
Ok, vad göra??? Ut med ungarna i baksätet och siktar...NEJ!! För STOR låda!!
Nu börjar pappa bli lite irriterad och ungarna får en lätt utskällning. Efter lite tankeverksamhet öppnas bakluckan igen, baksätet fälls. En unge har satt sig igen i baksätet och får nu en massa andra dator kartonger i knäet och naturligt vis klagar han lite vilket resulterar i ännu en utskällning, denna gången med mera pondus och irritation! Skrivaren ska J-vlar i mig HEM!!
Låda efter låda hamnar längre fram och snart ser man bara en tuss hår av ungen som sitter i baksätet... lådan går FORTFARANDE INTE IN I BILEN!!!
Nu ryker det ur öronen på pappan!! Han sliter av kartogen och går skrivaren in i bilen OCH luckan till bagaget går att stänga!! JIPPII!!
De två resterande fria ungarna fick springa in med lådan igen medan pappan backar ut. Vet inte riktigt hur de två ungarna fick plats i bilen men det var ingen som lämnades kvar. Nu kan man tro att det är en polo eller någon liten bil som de transporterade sig med... det var en Mercedes E klass, sedan!! Så nästa gång köper nog pappan en kombi för transporten till och från affären med stora lådor, eller så tömmer han bilen INNAN han kommer till att transportera hem något stort från datorbutiken!!

5 kommentarer:

Anna och Juni sa...

Hehe... det gäller att passa på att skratta! Nästa gång är det ju man själv ;)

Stanna kan vara bra vid inlinesåkning och liknande ja! Annars går det himla snabbt efter ett tag. Det har man ju fått erfara på cykeln...

Anonym sa...

Visst är det kul att "spionera" på andra?!? Jag älskar att sitta på café eller liknande på sommaren och titta på folk som strosar förbi... Lättroad? Antagligen, men du får tänka på att jag bor på landet!

Anonym sa...

Haha - jag älskar att spionera på folk! Förstår om du hade roligt :D

Anonym sa...

Låter som att du hade kul. Själv tycker jag att sånt är väldigt roande och får definitivt tiden att gå betydligt fortare.

God fortsättning på 2008!

Anonym sa...

Haha! Ja Köper man en Kelpie så får man verkligen en ny ras/art varje dag! :D