söndag, januari 13, 2008

Toa träning

Det blev en långrunda i solen idag...tillsammans med hela Uppsalas befolkning!! Nu var det inte jag som bestämde tid eller plats utan Maria och Per. Nästa gång bestämmer jag tid och plats och det kommer troligt vis inte bli Hammarskog klockan 13.00 utan kanske ko-hagen vid tio...om de kan komma upp så tidigt!!

Agilityn är flyttad fårn 17.00 till 16.00 som jag tycker är tok för tidigt på en söndag. 17.00 var helt OK för min del. Son tur är börjar lydnadens träningar på onsdagarna nu så då kommer killarna få träna denna vecka ialla fall. Tills dess får det bli toa träning som det blev ikväll för den goda Dragoz!

Dagens träning bestod i Sitt, Stanna kvar, OK och lämna boll i handen övning. Drago fick sitt kommando, sedan stanna. Som elak matte jag är rullade jag iväg bollen... Tog inte många "ööhhh, vad gör du!?!" för han skulle fatta att han inte fick ta den direkt utan vänta på OK kommandot. Var riktigt duktig!! Nu satt bollen fast i ett snöre och att få bollen i mattes hand när man håller i snöret var inte det lättaste :,) Svängde fram och tillbaka tills han turligt nog träffade handen och fick ett klick. Efter några gånger tog han i bollen istället och då gick det naturligt vis lättare att få den eftertraktade klick-godisen. När kvällsmaten var slut såg det riktigt skapligt ut :,)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja det där med att lämna saker i handen kräver en viss teknik. :-)

Anonym sa...

Heeej! Jag har inte glömt dig! Ska beställa... väntar svar från en kund om de också ska ha mat! Jag beställer imorrn! Det borde vara här på 1-2 dagar! Kalkon & Korn plus en Precept Plus Puppy?!?! Inget mer?!?
Duktiga ni är som tränar!!! Hejja på! Höres höres!

Anonym sa...

Duttiga ni är....