torsdag, januari 17, 2008

Det regnade igår...

... så det blev ingen träning på klubben. Kännde mig inte riktigt motiverad för att gå i gytja och kasa rundor. Istället blev det lite träning i växthusgången :,) Skitbra att träna sidan med Drago och inkallande med ställande med Roy! Men tjo hej vad de (ialla fall Roy) har glömt lydnaden under vintern!! Drago har väl inte riktigt haft någon men Roy har helt plötsligt glömt ställande under march och under inkallning... Inte för att vi tränade hårt med ställandet vid inkallningen då jag faktiskt tränade läggandet men att han trodde det var en vanlig "Hit" var inte så poppis från mattes sida! Måste se konstigt ut när jag springer fram och tillbaka med Roy för han är så liten och syns inte över betong grundens kant :,) Kanske de tror jag är en galen proffesur som inte hittar sina prover...händer dagligen här på bygget!!

Annars så har mina svampar som jag odlade ut innan jul visat sig vara svårtydda och behöver gås igenom av Rimvis (handledare) He, He, Nu får han igen för att ha för många prover!! Men tyvärr så behöver jag nog göra om vissa kompabiliteringar :,( vilket inte är så roligt... Roligt är att mina svampar på insekterna som jag tagit fram molekylärt visade sig idag!! Gjort typ 12 tester med olika spädningar och nu så gjordes med dubbelt så mycket magnesium och liten spädning och vips så LÖS de i den ultravioletta ljuset!! LYCKA, LYCKA!! Skillnade med en molekylär framtagning med en svamp på platta är att på plattan ser du att den inte växer=fel medium att växa på, medan på molekylär kan det vara så många små fel som gör att det inte syns=svårt att hitta felet som gör att det skiter sig!! Vilket I-landsproblem!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, det är tur att vi människor har olika intressen (och yrken) ;-) Fattar inte mycket av dina svampar men det är nog inte meningen heller.