fredag, januari 25, 2008

Det finns väldigt konstiga människor!!

Sätt in er i detta senario... Drago blir överaskad av en hund runt en hörna. Inte så att det är nära men ändå. Per har gått in och jag har både Drago i läderkoppel och Roy i flexikoppel. Drago rycker till och börjar skälla medan matte fumlar med koppel och dyligt. Måste ta tag i Drago annars så blir han lös. I detta tumult med flexikoppel, läderkoppel, en skällandes Drago och en mopsig Roy bestämmer sig PUCKOT till männsika att börja GÅ mot oss. Trottoaren är typ 2 meter bred med bilar på ena sidan och hus på andra = ingen flycktväg precis!! Här har jag en hund i handen, en moppsig Roy, sittandes på marken i stort sätt (tappade balansen när jag dök efter Drago) när hunden och PUCKOT passerar och naturligt vis gör Drago "utfall" igen... Vi detta tillfälle är matte rätt så irriterad på att Per gått in och inte hjälper till istället (vilket han brukar göra med att ta Roy). Så jag blir SÅ jävla förbannad att både Drago, Roy och Per fick en regäl utskällning... kanske int för att jag var förbannad på dem egentligen men var tvungen att få av mig lite irritation över det jävla PUCKOT till hundägare som inte kan inse eller se att jag har problem och att det kanske är bättre att vänta en bit bort tills allt har löst sig... Vi har haft samma diskussion med en tant och en pudel som "är så snäll och bara vill häsla"... Sedan blev det jag igen som var boven när jag bad henne dra åt skogen och att inte mina alls vill häsla på hennes lilla oaktiverade, testosteronstinna pudelhane!!

Tur att man är så hänsynstagande själv när man träffar på andra mycket mera insatta och hänsynstagande hundmännsinskor!!! Lycka är nar man träffar sådana och kan ta itu med problemet man har utan att känna sig jätte elak och super osocial!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken cirkus! Tur att det gick bra till sist iaf. Och håller med dig, det hade inte varit för mycket begärt att den andra väntat (eller gått över gatan) tills du rett ut situationen.

Anna och Juni sa...

Det är bra, på de bara!!! Är så trött på alla idioter man träffar ute! Nu på senaste tiden verkar det som att alla som har gigantiska superkåta golden retriverhanar verkar tro att Juni tycker det är supertrevligt när de kommer framrusande. De ropar bara att (kåte) Fido är sååååå snäll. Som att jag skulle uppskatta att det kom fram slemmiga muskelknuttar och luktade mig i rumpan! Grrrrr!

Anonym sa...

Tack för dina fina ord!

Jag håller helt med dig - och visst är det frustrerande när man står där helt hjälplös och inser att det bara blir värre för att en envis hundägare vägrar vara snäll och vänta eller gå en omväg!

På dem bara!

Anonym sa...

Det är alltid när man har "garden nere" som sådant där händer... välkommen till klubben! Och tyvärr finns det många, intelligentbefriade idioter där ute - det är bara att vänja sig (och svära lite, det kan ev hjälpa :p).