fredag, december 14, 2007

Lucia!!

Då har man återuppväckt gamla minnen med att lussa för instutionen! Kan meddela att det är svårt att gå upp för tre trappor och sjunga samtidigt... riktigt anfådda och koldioxid förgiftade var hela tåget när vi väl kom upp. Tåget bestod av fyra svenska (dvs. rutinerade lucia firare) och två utbölingar. En från Nigeria och en från ett Asien land. Tony (Nigeria) klämde i ordentligt på Sankta Lucia delarna och på Tip-Tap delarna och vi var alla imponerade av sången eller bristen av svenskt uttal...

Trimmade även Bizzy igår eftermiddag. Hon skulle putsas på och vara snygg till en tillställning som Mormor Wiksell skulle anordna. Rolig hund att hålla på med för när hon tröttnar lägger hon sig ner på bordet och bara ligger. Man får göra vad man vill med degklumpen :,) Drago tyckte att Bizzy var en väldigt fin hund och ville naturligt vis leka... Bizzy var inte så imponerad utan parerade bra när hon var på golvet. Det brukar ta ett tag utomhus innan hon blir upptinad men då sjunger drivskallet på mils avstånd. Jag reserverar mig för fel men rasen är petit basset griffon vendén och har ett enormt skall!! När sedan det var färd hem igen träffade vi på Ulli och lilla Ottilia (2 mån, männsika) som jag och Roy slog följe med medan Per fick köra hem Drago. Vi hämtade Elif och sedan bar det hem till Spagetti och köttfärssås lagad av Per :,) Det var lite krångligt för Ulli och käka med Pluttan på armen så jag fick slänga mig i maten och ta över så att Ulli kunde få i sig något överhuvudtaget! Roy och Drago var nästan trollbundna av den lilla fröken. Kollade, luktade och var på sin vakt bra hon gnydde lite! Helt klart "barn" hundar!

Väntar för övrigt fortfarande på min malt (svamp mat). Det är bara två och en halv vecka sedan vi ringde första gången... Ska se om den kommit annars får jag hitta på något annat...Gå hem och sova??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar det där "2 månader, människa". Det är sådan påpekanden som definitivt är på sin plats i hundbloggar. ;-)

Anonym sa...

Oj har Dragoz tappat tand? Här sitter alla som om de inte hade en tanke på att lossna!

Kul att kursen gick så bra! Jag måste gå kurs med min kläpp också -men det blir till våren!

Och en dräng vore inte helt fel - men du har väl en sån i Per? Han går ju kurs med valpen t om! Haha :P

Anonym sa...

Grattis brosan! 4månader idag! Det firar vi med en bärs ;)