söndag, december 30, 2007

Det tar sig!!

En liten kennelträff i lördags gav hopp för lille Dragoz koncentrationsförmåga! En massa kelpar som har någon sorts kontakt med Mögel-Åsa möttes upp på Uppsala BK för en träningsdag. Man såg brun/svart råttor ÖVERALLT!! Superroligt som måste göras om :,)

Dragoz som under hela valpkursen var något disträ (läs MYCKET!!!) har mognat till sig och kunde nu till och med vara lös och koncentrera sig på matte + boll...JIPPIII!! Det finns hopp ännu!! (jag vet han är liten fortfarande). Vi tränade inkallning från kullsyskonen Piri-Piri och Zvarte Petter,inte skälla på hundar, linförighet, leta boll, tunnel på agilityn och att kolla in en blå "baja maja" med matte som var kissinödig. Att gå in på toan var nog det som han var mest skeptisk mot med det gick! Att bli inkallad gick även det men han var bombens på att det var Maria i Almunge som kallade...hon hade bäst godis!! Man är lättsåld för godare godis! Tunnel fick vi truga lite med men hjälp av Monsters husse så gick det med! Men fram för allt var koncentrationsförmågan på topp!! Efter träningen så blev det Pizza... tror att bagaren fick städa efter oss för vi var rätt så leriga...

Idag så var det läskigt ute i parken. När vi kommer så springer en lurig figur runt och ser skrämande ut. Per var och inventerade så det var bara jag som var ute efter hundarnas kvällsmat. Killen gömmer sig bakom träd och uppträder hotfullt. Jag och killarna svänger av så att vi har en häck mellan oss och hotet. Sedan ser jag tre personer som kommer på andra sidan parken. Killen lullar dit och muckar, tar stryptag och fäller den ena killen och börjar slå. Killen på marken skriker något menlöst och jag blir helt hysterisk! Så får man inte göra!! En annan kille börjar slå på den som håller stryptag och då säger jag till Roy att han ska skälla så att de vet att det finns vittnen och att andra som finns ute kanske tittar ut ur fönstren. Roy skäller för fulla muggar och Dragoz stämmer in. Vilket skall plutten har!! Så ställer sig gänget upp och...tittar ner på något i ett familjärt tillstånd.... Fattar att detta faktiskt inte var på riktigt utan något uppgjort filmprojekt. Men snacka om att jag var helt darrig i benen och rätt så stolt över killarna som lydde matte. De kommer att bli bra skrämseltaktik när äckliga gubbar kommer och ska slämma sig!

Nu har mina hjältar tagit beslag på soffan...måste inta min rätt till en bit!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy för "psykfall" i parken... hyväää!!!

Det var som sagt "skitkul" på Uppsala - det är bara att säga till om det går att ordna något i Knivsta! Vi kommer.... (om det inte finns en massa valpar hemma förstås).

GOTT NYTT ÅR på er allihop... har du kommit ihåg att tacka Per?!?

Anonym sa...

Oj villka hjältar du har ;)
Gott nytt år på er!

Anonym sa...

Hej och hopp vilket drama i parken. Tur att dina gentlemän ställde upp för matte iaf. :-)

Gott slut, och Gott Nytt År!