onsdag, december 26, 2007

Då var denna julen över...

...och det är väl tur det! Tänk om man hade Jul en gång i veckan, vilket sjå det skulle vara!! Tyvärr har det inte blivit mycket hundtränande än pga. några dåliga nyheter som gjort mig lite off, men nu känns det som om det kan gå framåt igen.

Julen firade vi som sagt hos sväror med Pers systers familj. Drago är fortfarande väldigt förtjust i Bamse (svärmors vavva) men är nu några storlekar för stor för att leka sansat med honom så det blev lek/vila för Bamse i sovrummet i periodvis. Jag har några julklappar kvar i Skåne som ska öppnas men annars så har jag fått det jag har önskat mig. Lite kläder från Per, Joe Labero biljetter och LÅNGKALSONGER!!! Jag hade två par, lånade ut ett par till Per.... då hade jag bara ett par kvar (konstigt!?!). Så de var behövda då jag går i långkallingar rätt så ofta när det börjar vara under nollan.
Annars så har jag sytt som en GALNING!! Det är lite terapi för mig, man hinner tänka väldigt mycket när man sytt fel och behöver prata med Herr Sprättare. Kreationerna som kommit till är en kombinerad födelsedag/julklapp till Lisa och ett fodral till kökssoffans dyna. Som de flesta vet är jag SUPER dålig på att hålla reda på födelsedagar och naturligt vis så glömde jag bort Lisas födelsedag... Ringde den 25 för att kolla om det var den 26 eller den 28 dec....det var den 20 DEC!!! SORRY LISA IGEN OCH SUPERGRATTIS I EFTERSKOTT!!

Var ute på kvällsprommisen idag och två raketer brakade av på andra sidan huset. Disco som är döv hörde inget, Roy blev glad för han trodde bocken kom medan Dragoz reaktion var "OK, ingen bryr sig då är det inget" Helt imponerad :,0 av lille plutten som förövrigt väger ca 9,7 kg och är en bra bit över Roys manke. Stora lilla lillebror!!

2 kommentarer:

Anna och Juni sa...

Skönt att han inte brydde sig om smällen! Man blir ju tokig såhär års. Skönt att man inte har skotträdd hund iallafall.

Gott Nytt År!

Anonym sa...

Härligt med utebliven reaktion på smällandet!