tisdag, december 04, 2007

Dagens händelser...

Det var dags att göra flera petriplattor med maltextrakt agar som mina svampar ska växa i. Behöver exakt 1235 plattor till mina återstående tre kompabilliteringar. Fixar 8 liter agar och sätter igång min kompis plattgjutaren som gör 277 plattor på 20 min. Superbra maskin helt enkelt :,)
När jag står där i godan ro och diskar flaskor... HOPPAR slangen av pumpkopplingen och agar bara SPRUTAR över bordet, magnetomrörarna och andra attiraljer som var där. Snabbtänkt kastar jag mig över maskinen och trycker på esc så att den stoppar...PUUSSSTTT!!! Ok, av 8 liter agar har jag gjort 4. Laddar om maskinen, byter slang och börjar om ingen. DÅ fastnar en platta och skiten börjar pipa med den värsta öronskärande ljud jag någonsinn hört!! Fy fan!! Pelar upp plattan och sätter igång igen. Kör typ 30 plattor tills hela karusellen med plattor hoppar fram ett steg och kommer ur synkroniseringen!! Gissa vad!?! Det onaturliga pipljudet börjar IGEN!! Då ringer jag Eva som störtar upp från källaren till 2:a våningen och räddar mig från att HOPPA på maskin skrället!!

Annars så var jag nere på Syltavallen och tränade lite med Roy... Var tvungen och testa ställandet under inkalling. Han gör en KLOCKRET "stå" första gången och gissa om matte blev STOLT!!! Min lille plutt kan han :,) Sedan att det inte gick tredje gången skyller jag på att det var mörkt... Men ilskan över plattgjutaren var som bort blåst!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja ska sola först :) men de är bara 2 sek solning :( ( läkar solning) Kul att din Roy är så klok... Ha en bra dag
Anonyma Jill

Anonym sa...

Heeej! Har tränat idag... mellan 11-12 alltså På KBK.. ska ju på föreläsning ikväll!!! Men vi får ta och ses nått, det vore kul!!! Hoppas träning går bra! Kör hårt!

Anonym sa...

Visst är det kul när allt flyter på så där "bra"? Kämpa på, ta lite lugnande och börja med yoga!!!