söndag, december 16, 2007

Drago 4 mån och Hund 2007

Min lille plutt blev hela fyra månader igår!! GRATTIS till honom och alla syskonen!

Igår var vi på Stora Stockholm och utställningen Hund 2007. Disco fick vara hos svärmor Agneta medan Roy och Drago fick följa med i bilen. Per följde med men kommer nog att hålla sig borta från spektaklet framöver... undrar varför!?!
Det började med att han försov sig... Det är ett absolut "inte göra" när man ska till Hund 2007. Vi kom iväg 8:20 och halv nio stod vi i parkerings kö. Det tog nog 45 min tills vi kom in i mässhallanrna och ytterligare 15 min för att betala och komma innanför grindarna... Mycket folk och många hundar!! Snabbt pallrade vi oss bort till Kelparna som hade 38 anmälda. Där träffade vi mögel-Åsa och Jill som vi snackade lite med och bestämde att vi skulle ta kontakt när vi var på väg ut. En lite glutt på Drago var ju ett måste!! Sedan bar det iväg till Borderterrier ringen och Birgitta (Roys uppfödare). Snabbt och lätt hittade vi henne språkandes med Tinna. Vi brukar ställa Roy på Stora Stockholm men just för tillfället ser han ut som en tesil i pälsen... Kan Drago ha något med det att göra?? Här fick vi även träffa Roys syster Vanilla Latte. De två är lika som bär!! Det var som om Roy kom ur buren!! Efter lite mera hund snack (Per hade hittat en stol) så bar det iväg till shopping!! "Hittade" en större tygbur till Drago (sovbur), tuggben, resultatbok och en kong i snöre. Skulle även ha koppel, halsband och reflex men Per såg lite plågad ut... Sedan var det sååååå j-a mycket folk som bara SKULLE fram när man kollade på koppel så det bara gick inte att tänka!! Ut mot utgången!!

Nu var det ju kontakten med Åsa... Av egen erfarenhet vet jag att det är SVÅRT att höra mobilen när alla andra folk stönar, knuffas och armbågar sig fram så det blev några ring-försök sedan satte vi oss i bilen för att köra. Som tur var kollade nog Åsa på mobilen då för precis när vi var på utgång från parkeringen ringde hon och sa att de var på gång efter Junis lydnad. Per och jag svände in på Mc-Donalds och käkade hamburgare från IRLAND (inte det jag brukar göra) och väntade tills Åsa, Jill och tre hundar mötte upp. Lite kramar och snack innan det var dags för kort. Kort på Drago uppstäld är inte det lättaste när han har massor av spring i benen men förhoppningsvis blev det något som fastnade...
Trötta och belåtna körde vi hem för att ladda batterierna till Jullunchen och Bowling med Pers jobb. Dragoz fick vara med Maria och Per medan de andra killarna fick vara hemma. Tydligen gick det bra för han är välkommen igen.
Kan meddela att bowling är inte min starkaste sida live...bättre på Wiin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars människa … Mögel-Åsa var inget roligt "smek-namn". :-)

Skulle, som jag skrivit tidigare, inte ens tänka tanken på att ta med mig husse på en sån tillställning men det är bara att gratulera till att han överlevde och att förhållandet fortfarande är "intakt".

Anonym sa...

Vad skönt att Per överlevde besöket i Stockholm! Jo, det var ju lite folk där, kan ju vara orsaken till att man inte lyckas se alla =)

Lät läskigt med operation. Det verkar jag som tur är inte behöva. Har bara stora fina blåmärken kvar nu och lite svullnad också, men det gör inte så ont längre. SKÖNT!

Grattis till Drago, stora killen!

Ha en underbart skön jul och ett riktigt gott nytt år!

Anonym sa...

Kul som sagt att träffas... och modigt gjort av Per att följa med!!!

Lill-plutten såg ju supertrevlig ut - ska precis sätta mig och kolla igenom kameran för att se om det blev några bra bilder....

Anonym sa...

Håhååå! Nästa gång åker du och jag!!! Alla hussar stannar hemma! World Dog show då? Ställa ut alla Bonuzar kanske?!? Det vore kul!!!
Kram