måndag, december 03, 2007

HUR DUM FÅR MAN VARA!!!

Nu tror ni nog att jag råkat ut för någon idiot som släppt sin hund lös och så men tyvärr är inte så fallet... Jag har tränat inför tvåan med Roy och tyckt det går superbra... Det går SUPER bra också men jag har tyvärr tränat in FEL moment!! Tydligen har jag tryckt ut och följt något gammalt regelhäfte där det var inkallande med läggande... Ni som är lite införstådda i lydnadsvärlden skrattar rått nu... ni andra kan jag meddela att det är STÄLLANDE under inkallningen inte LÄGGANDE!!

Det ljusa i kråksången är att det gått rätt så smärtfritt att träna in det och att det ändå behövs i trean... Så nu måste jag ju bara ha ett LP II på Roy så att jag kan ha nytta av det jag tränat in under hösten... Sedan får jag lägga lite krut på ett inkallande med ställande resten av vintern. I vår är det tänkt att jag ska träna trean samtidigt som jag tävlar tvåan... Ska bli SUPERKUL att slå alla andra stora hundar!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

HOPPAS ALLT ÄR BRA MED ER....Gud vad söt han är!!! Ja han har ju vuxit massor.. Sköt om er :)
Den anonyma Jill

Anonym sa...

Hej
Det var ju kul att jag hittade hit! Hade faktiskt en MH-plats åt dig i höstas men det var tydligen samma helg som du hämtade valpen enligt Anneli så hon "avbokade" åt dig. Hoppas du kommer med någon annan stans. Du uppger väl att du ska tävla när du anmäler dig? Då halkar du ju upp några snäpp i prioriteringsordningen.

Lycka till med valpen, det blir nog ordning på spåret ska du se.

Och att läsa RÄTT regler underlättar. Jag har ju bara tävlat bruks tidigare men med Karlsson får det bli lydnad också så här läses det regler ganska frekvent numera.

Ha det gott, och kika gärna in till oss om du hinner.

http://vallterrier.wordpress.com

Anonym sa...

Hahaha! Vad kul att det är fler som är tankspridda! Nåja ingen skada skedd - då var ju det färdigt! ;)

Jo bitas kan de små rackarna speciellt när man minst anar det! Men vi får väl trösta oss med att de snart byter tänderna!

Angående klossträning - handlar om att hunden ska lära sig att få bakdelskontroll. Bäst förklaring får du om du läser det här: http://www.klickerklok.se/bakdelskontroll.php
Längst ner på sidan :)
Jag vill inte vara anonum längre!

Anonym sa...

Här finns det t om. filmer på det!

http://www.klickerklok.se/klickerfilmer.php

(Klicka på Pi 9veckor)

Ska försöka ragga upp fler filmer/bilder!