söndag, oktober 26, 2008

Valläger nr 3

Då har det varit valläger nr 3 för oss detta året. Med bara en månad från förra då Drago och jag hade jätteproblem och fick spränga får, så trodde jag att det hade löst sig en aningens med valluppehåll. Visst var en del löst men defenitivt inte allt. Drivet på fåren var bra i början men ju längre tid det gick på lägret desto "slöare" och "frågigare" blev han. Tror att jag hoppar tillbaka för snabbt till där vi var efter KM-vallningen i sommras då allt gick som på räls och glömmer att han har gått ner sig i svacka. Tack för alla uppmuntrande ord när även matte kantat ner sig i hålet!! Denna helgen fick Drago börja med 40 meters hämt med nät som han skulle springa runt för att komma bra bakom fåren. Första skicken gick super sedan började jag antaglinge vara för strikt med att skulle stanna och då började han osäker och fråga, matte blev besviken och så fick vi börja om igen. F-N att jag inte ska kunna lägga tävlingsmännsikan på hyllan ibland!! Som slututvärdering av instruktör Ewa var att stundtatls så vallar han jättebra (då ligger han på plus hos matte) stundtals inte alls (då är han billig!). Måste lära mig att inte bli sur på honom... hur ska jag göra det??

Annars så hade vi väldigt trevligt med alla de "vanliga" kelpie människorna. När ska vi boka in nästa helg?? Jag säger en helg när det är soligt men inte för varmt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vanliga kelpiemänniskorna???
Hmm, räknas man dit.... ;)
tack för en trevlig helg!! Och för trevliga promenader! :)

Anonym sa...

Shit pommes frittes!! Glömde ju skriva att inlägget innan var från Maria, Luddet & Kaj eller Maria, Dina & Kylie :)

Anonym sa...

Vad kul att du tittade in hos oss :)
Ja jag håller med världen är allt bra liten *fniss*
Jag kommer snart komma tillbaka hit igen.Lägger din sida under favoriter.
Ha en trevlig gott !
tjingeling Pia

Anonym sa...

Haha! Så vi som inte var där är inga vanliga kelpiemänniskor? :p

Jag röstar också på sval kurs med mycket sol!

Anonym sa...

Låter som om du har en Iza. Och då spelar det ingen roll hur glad man spelar om man inte verkligen ÄR glad. Ingen lätt situation, jag vet.

Anonym sa...

Dragoz var jätteduktig! Tänk på att han bara är drygt året och att han måste få utvecklas i sin takt. Kul hade vi i alla fall. Tack för fredagspizzan och ölen!
Irene & Minna & Jenni

Anonym sa...

Kul att ses! Jag tyckte Dragoz var superduktiga. Ni är ju vår idol inom vallningen som vågat er ut på tävling!!! kramar från oss