onsdag, oktober 01, 2008

Skadad matte och trött Drago

Idag var det sökträning igen. Jobbet gjorde att vi inte varit iväg på två veckor så det var lite spännande. Roy fick vara med att valla rutan men han blev ändå sur när han var tvungen att gå in i bilen igen. Förra gången var Drago lite misstänksam åt "gubbarna" i skogen (vi är bara tjejer). Idag började vi att "bounda" på stigen med mycket godis och glada tillrop. Det var bra melodi och Drago tyckte att de där som låg i skogen var suveränt roliga! Vi körde två rundor. Första rundan var Drago med att lägga ut figgen i skogen för att sedan skickas från stigen. Gick väl sådär. Andra rundan gjorde vi ljudmarkeringar med Hallå och klapp. Vilken skillnad!! Drago sköts ut som en kanon och sedan full makaron tills han hittade figgen!! Ok, det var inte raka skick men ändå, han tyckte det var superkul! Det enda som jag kan klaga på var väl vinden och att det pissregna HELA TIDEN!! Min jacka som var vattentät (trodde jag) var vatten mättad och jag hade stripigt hår och kalla fötter. Efteråt blev det snack i ett varmt kök då den ena bruttan (glömt namnet) bodde 1 km bort med kaka och kaffe. Så nu ser jag fram emot en klarvaken Ylva vid 03.00 pga koffeinintaget före klockan 12.00.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå "skadad matte".... syftar du på något annat förutom "två hjärnceller/2*1+0(½-3)???? :)

Syns på söndag! Du får sova på lördag...

Anonym sa...

Sök är superkul!
Tänk dig Dragos entusiasm (när han fick klapp & tillrop) hos 62 kg Chili ;) Inte lätt att vara figge då inte ;)

Ewa