onsdag, oktober 29, 2008

Utmanad...

Då hag jag blivit utmanad av Marlene med Fokus (kullis med Drago)

- Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

- Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

- Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

7 saker om mig själv...då kör vi!

1. Tror på spöken i den grad att jag tex. inte vill gå ut när det är mörkt på okända gårdar där det kanske har dött någon som kanske går igen och vill plocka på min uppmärksamhet...

2. Ser gubbar i skogen, även detta när det är mörkt, som kan tänka sig hoppa fram och hugga mig i ryggen med en yxa eller liknande... Mest sannolikt är när det blåser lite strombyar och man sover över hos någon annan. Närmsta upplevelsen var på vallägrets första kvällsrunda. Andra kvällen så tjatade jag till mig en kompanjon ut! Tack Lina!!

3. Har ridit sedan jag var 6-7 år och har haft tre hästar tillsammans med pappa och pappas sambo. Shettisen Daisy, Travaren Asterix och Halvblodet Heidi. Daisy var bäst!! Skimmel som var mera grön på sommaren och mera brun på vintern.

4. Bloggar nog mest på arbetstid... Ps. Berätta inte för Janne! Ds.

5. Har fått en golfklubba i huvudet av min kära bror. Erkänner på gamla dagar att det var mitt eget fel då Daniel faktiskt sa "Flytta på dig, du står för närma" och fyllde på "Skyll dig själv". Har även ramlat ner för två stentrappor när jag var liten. Första var i liggvagn i Kattarp när Farmor skulle stänga dörren... Har minne från det med ett ärr på näsan. Andra var någon källartrapp också i Kattarp.

6. Mina hundar kommer först och har gjort det sedan jag tjatade mig till Disco när jag var 12 år. Blir helt nipprig när jag är utan hundar, vilket hände de två första månaderna på biolog programmet i Uppsala. Gick till grannen och lånade hennes tre BC för att överleva!

7. Doktorerar för tillfället men ska när jag blir arbetslös (eller innan) skriva en barnbok om de kunskaper jag har från biologi utbildningen... Har faktiskt redan börjat (det var en tråkig föreläsning...)


Jag tror inte jag utmanar sju stycken... men de som utmanas får se det på deras bloggar.

Tjingeling...nu ska jag jobba!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för båda utmaning och uppmuntring!!! Det behövs... Det är så kul när du stormar in på kliniken med alla dina idéer och förslag... du får ursäkta att jag inte är lika positiv... det kommer kanske.... vi syns! kram

Anonym sa...

V 47?? Marlene kommer ner då ju! En heldag??