söndag, oktober 05, 2008

MH och Stackars Maria!

Nu var MH:et gjort och resultatet var väl väntat. Ni får hålla er till mods med de egentliga sifforna tills jag gjort en hemsida eller när SKK laggt ut det. Drago skötte sig bra, kampade med både mig och testledare för fulla muggar, förföljde haren, skällde på dumpen och hoppa för skramlet. Skotten blev en tvåa då han ryckte till när det brakade loss men återgick till kamp direkt efter. Spökena skulle han ha på ett visst avstånd och sökte sig bortåt när de rörde sig framåt. Vissa saker kunde vara lite bättre men helt klart ok för att vara Drago i lite spökålder!

Maria då... Vi stannade på Pizza Hut för att äta. Mycket efterlängtat och supergott. När vi skulle packa in oss i bilen säger min arma mage AAAJJJJJ!!! In på toa... Sitter där i godan ro och bestämmer mig att nu får det vara nog. Ut i bilen och far iväg. Snart fattade jag att detta inte skulle gå utan menade bestämt att "Nästa mack så..." Vet någon hur långt det är till nästa mack från Pizza Hut mot Uppsala!?! Fy F-N vad LÅNGT det är!! Vid en hage sa det stopp. Grabba tag i toarullen och UTTT!! Hoppade väldigt graciöst över en grind in till en kohagen, buske, buske, buske.... Nä, bara stenar! Såg en stor sten och dök bakom. Det är nog första gången i hela mitt vuxna liv då jag gjort något så akut ute. Satsar på att jag inte behöver göra det igen!! Hoppet över grinden tillbaka var väl inte lika graciöst så jag har kommit underfull med att nöden har en speciell inverkan på ens styrka/hopp möjligheter! Fick ta och hiva mig över staketet istället. Stackars Maria satt i bilen och hoppades på att det inte var smittsamt. Sedan var det lugnt till Hummelsta då jag ville in och tvätta händerna + ett litet toa besök till. Nästan hemma så blev jag bara så extremt kissnödig så det blev ett stopp till.

Kontentan av hela hemfärden från Örebro och MH var att jag INTE ska äta räkor dagen innan och SPECIELLT inte gamla räkor som legat i frysen och ska man vara dålig i magen så ha inte Maria som kör bilen. Även hon blev lite blek om nosen när man akut säger "NU går det inte mera, stanna HÄR!!" Tack Maria för att du höll koll på mig och var så snäll att kasta bilen i diket så snabbt!! Just nu mår jag super igen och ska ta en dusch för att få upp känslen i tårna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till genomfört MH!

Anonym sa...

Stackars, stackars Ylva..... det var inte Therese´s bullar då?!? :):):)

Anonym sa...

Hihi... Äe det något med Hyzz verksamheten som gör allt det här tokiga.... Punka på bilen,bilen kokar,krockad bil,akut nödig osv.... Ja vad mer har hänt?? Grattis till fint Mh finns ute på Kennel Hyzz nu!

Anonym sa...

Jaså så det är fler Hyzzare som bär otur... Är det så att Kennelmamman smittar av en massa hyzz på oss valpköpare?! Hrm...

Grattis iaf till Mh:t! Hoppas sjukan inte blev långvarigt!