tisdag, oktober 28, 2008

Träningsvärk?

I går så rök grabbarna ihop för första gången. Inte allvarligt, räckte att jag höjde rösten, men kom på mig själv att jag lättat lite på vardagliga ledarskapsgrejor som att de måste vänta utanför dörren tills jag tagit av mig kläderna osv. Drago har varit ordentligt trött och grinig efter vallägret vilket Roy har tagit tillvara på. Spänntratten till terrier glor surt och det tycker inte Drago om utan försöker gå undan. Vid tillfället av tjabblet så stod Drago intryckt i vår "enormt stora" hall och kunde inte gå iväg. Ska hålla ögonen lite på Roy så att jag kan bryta i tid om det händer igen.
Att Drago är grinig tror jag beror på träningsvärk från tre dagar med spring. Han har lite svårt att gå upp i sängen och har legat och sovit hela kvällen i går. I vanliga fall lägger han sig med armbågarna i sängen och kravlar sig upp med baken. Inget graciöst här inte! Igår kväll så låg han länge med framkroppen i sängen och baken på golvet tills han ännu mera ograciöst tog sig upp. Detta är alltså samma hund som enkelt och ledigt kan ta ett agility hopp för stora hundar från stillastående...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas osämjan inte eskalerar utan att grabbarna kan hålla sams.

Anonym sa...

Oj stackars Drago jag som trodde att det var Drago som trackasserade terrien ;)

Du är förresten utmanad - läs vidare i bloggen min!