torsdag, oktober 25, 2007

Valpträff på Syltavallen

Då har vi i tisdags haft en liten valpträff. Uppslutningen var 100%, dvs jag, Maria i Almunge med Piri och så Åsa med alla hennes monster...
Dragoz gjorde upp och gav igen för gammal ost med Piri och damen blev nog lite spak innan de kom ihåg att men kunde leka fint. Då gick det undan!! (bilder finns på Marias hemsida www.fondelius.net)
Vi (jag och grabbarna) hade åkt ner lite tidigare för att träna med Roy. Då hittade jag de få rester som fans kvar av bananskalet han glädjeligen käkat innan. Dessa plockades bort och lades på ett ställe där små kelpar inte kan nå. När väl alla hittat ner och leken kommit igång så hittar Dragoz alias "Brunråttan" en MASK!! Slurp sa det och den var borta.... Även om jag tycker att maskar är äkliga att äta så föredrar jag det framför sådant som kan skapa problem... Var ute och gick med bara Dragoz igår och då knaprade han på bark, cement, jord och harpluttar. Han stal även bajspåsen med innehåll.... Den såg ut som en tesil!! Men allt som allt så gillar han att vara ute själv för då får man ha senilsnöre och det känns nästan som att vara lös!! Men människor som ska komma och klappa gillar han inte men det tror jag går över när vi kommer till klubben och det börjar vara personer som har godis i fickorna....

Inga kommentarer: