torsdag, oktober 18, 2007

Oxelbär....

Morgonprommisen är ett virrvarv av koppel och hundar. Men det är inte det största problemet på promenaden... Efter halva vägen kommer nämligen Oxelträd och således oxelbär. Dessa bär ligger på asfalten och är mosade av diverse fötter och cyklar. Dragoz bara ÄLSKAR dessa bär och går som en damsugare trots mitt lockande och pockande.... Därför får han åka förbi bären och i morse var det inte så poppis med denna åktur. Han blev SKIT förbannad och började sprattla som en nyfångad fisk (dock ej så hal) och bitas i vanten... Jag hade som tur var ett ordentligt grepp om pojken så han fick sprattla tills han fattade att det inte lönade sig. Han fick åka en liten bit lugn sedan var det ner på marken och jaga löv.

Det är tur att han är så söt som socker ibland men jag tror nog att denna lilla parvlen kommer att utveckla mitt tålamod och hundkunnande!! Kanske det är tur att jag är snäppet envisare och ger mig F-N på att han inte ska vinna!! Känns som om han har bott hos oss en evighet men det är ju inte en vecka ens så han får väl några veckor på sig att fatta att matte är den som bestämmer!! Undrar om mina terriers var lika tempererade som denna herre... återstår att se!

Annars kan han sitt :,) (om man har godis och det inte finns oxelbär eller andra roliga saker som distraherar!!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heej! Piri hälsar; Keep biting bro´!
Kul att läsa... Piri är också matvrak men hon har kommit på själv att hon ska sitta och titta på mig innan hon får kasta sig över maten! Sötis... buren är pest här med men det fungerar ok på natten i alla fal!
Jaga löv är det bästa som finns!!! ;) Höres och syns snart förhoppningsvis!

Rosa sa...

Det fixar du alla gånger Ylva.Men själv tycker jag det är lättare att fostra barn än hundar. Du vet ju själv hur Dino var.
KRAM Rosa

Anonym sa...

Jag tror att du kommer att både få gråa hår och få ett super tålamod.. Kram Jill

Anonym sa...

Hihi - jo det där med "envis som F*N" - är nog bra att ha har jag redan märkt! Fokuz är hemma nu och lever rövare här i Umeå!

Anonym sa...

Jag sitter och skrattar så jag gråter..........vänta, måste torka tårarna............

Jag saaaaa ju att det var tur ni var vana med terriers...han är envis den lille!!!

Syns vi den 23? Ca 13-14? Lite beroende på när jobbet är klart...