onsdag, oktober 10, 2007

Agility träning igår- snart kommer Dragoz!

Agility träningen gick som en dans igår! Efter förra gångens tjat i slalom så verkar det som om Roy har fattat galoppen med fyra pinnars slalom. Som en dans gjorde han på gårdagens träning vänster slalom om och om igen utan ett enda mistag!!! Även i fart med hopp framför lyckas skiten att göra RÄTT!! Matte är helt imponerad och undrar inte om det var LPI som gjorde att han har mognat och kunde koncentrera sog på slalomet... vem vet?? Roligt var det och vilken träningsgrupp vi har. Vi verkligen bryter ner problemen och hjälper varandra! Precis som en träningsgrupp ska vara!!

På jobb idag så sprutade frystorken olja, Fast preppen är sönder och jag har haft ont i huvudet hela dagen... Frystorken är mitt maskinansvar därför har jag suttit i telefon med frysgubben tills det löste sig. Som tur var det inte så farligt (tror jag)... Fastpreppen används för att smula söner material så att man kan få ut DNA. Den används rätt så flitigt och just nu behöver jag den till cirkus 150 prover av träploppar. Får vi inte rätt på den så är det mortel och flytande kväve som gäller.... Inget som jag rekomenderar!! (OCH SKIT JOBBIGT!!)

Dragoz har äntrat SKK´s hunddata!! Numera är han en registrerad äkta kelpie och snart kommer han hem!! Ska bli så kul men fruktansvärt nervöst då jag inte riktigt vet hur Roy ska reagera eller för den delen Disco... Roy brukar mjukna efter ett tag men Disco är mera en "valphatare" i den bemärkelsen att han går iväg när valpen kommer nära... Det kan bli många varv i lägenheten tills han fattar att valpen kommer att ingå i inventariet. Han lyckades att inkludera Roy så varför inte Dragoz? Håll tummarna!

Även Pappa har skaffat en vappis. En boerboel kille har äntrat i skogen med damerna Chilli och Mubi. Han heter Dusty och är super söt! I alla fall på bild och som bebis. De vuxna dräglar lite för mycket för min smak och så blir det mikro lite plats kvar i TV soffan när de ska mysa... Helst i knäet... Kan säga att det är mysigt men lite svårt att andas!!

Ojj vad tiden gått snabbt !! Dags att gå hem från jobbet och inta bebispossition hos Ulli och Schotte!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ska det bli spännande!! Men nervöst också! Vi får väl boka in en valpträff inom en snar framtid och låta dem träffas! Ha det bäst!!!

Anonym sa...

Hmmm - dregglar??? Mina vovvar??? Vad menar du med det??? JAja, Chili är svår att förneka men vi kallar inte det för dreggel - vi kallar det för matglädje ;)

Ja, soffan är lite fullpackad men du vet hur det är, finns det hjärterum finns det stjärterum och vad kan bättre läka en stressad och irriterande dag än en soffa full med hundar?

Ewa & Pappa