måndag, oktober 22, 2007

Citat: "Kelpar äter allt..." slut citat

När vi satt och skulle hämta hem Dragoz så nämde Åsa att vi skulle vara beredda att kelpar äter allt.... Min mellersta border åt även han ALLT!! Så glad i hågen tog vi hem den lille och visst åt han allt som var smaskigt på gatan. Som nämt tidigare äter han med glädje oxelbär men även lönnäsor, blad, pinnar, tuggumi etc. Allt har matte lyckats pela ut även om mycket har slunkigt ner.

Jag trodde ha koll på vad som fanns på Syltavallen (tre fotbollsplaner stor gräsmatta) men dock hade jag missat det RUTTNA BANANSKALET!!!
Den lilla brun råttan hittar ett bananskal som han glädjeligen springer iväg med samtidigt som han habbar i sig en del av skalet... Matte försöker få tag i honom men han är lagom långt bort så att man inte kunde slänga sig efter krypet. När jag väl fick tag i honom så hade en slice av skalet svalts... OK... inget man kan göra mer än att fortsätta promenaden och lydnadsträningen.

Väl hemma ringer jag min jour vetrinär och tillika bästa vän Lisa och frågar vad som kan göras. Samtidigt spyr brunråttan upp en del av banaskalet och 1/2 mat ordineras då det är bättre att spy på lite mat. Så nu väntar vi på banankompott a la ruttet...

Ps. Samtidigt som detta skrivs härjar Roy och Dragoz runt som dårar i lägenheten som de bästa vänner... Roy fattade igår att det gick att leka med krypet innomhus och matte är överlycklig!! DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

När de stoppar i sig allt möjligt får du nog ta och välja - har jag någon möjligthet att byta till mig "äcklet" mot en godis eller dylikt eller är det bara att inse att det är kört och inte ens försöka?

Har funkat ganska bra här hemma - jag kan byta till mig det mesta!!!

Anonym sa...

Hi hi hi... ja äta allt.. kattbajs, löv, mossa, alla små pinnar, alla stora pinnar... hårtussar men sen så blir det löst i magen också! Tokfransar!!!
Vi har planerat att komma imorrn trots förlamningar å så! :D