lördag, oktober 27, 2007

Utmanad!

Varje utmanad hund ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv och samtidigt ange reglerna för leken på sin hemsida. Sedan väljer man nya hundar och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver personen en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska fatta in och läsa på ens egen hemsida för mer information.

Jag har blivit utmanad av Maria och Piri och ska nu fundera ut sex underliga/konstiga saker om Dragoz...hmmm...detta kan ju inte vara så svårt!!

1. Den lilla filuren äter ALLT!! Senaste menyn är gamla portionssnus men drar även upp mask från backen...MUMMA!!
2. Han kampar med ALLT!! Kom några konstiga ljud från badrummet, smyger dit och vad hittar jag där?? En liten Dragoz som kampar med Dusch drapperiet... Vem får en sådan ide??
3. Gossiga plutten!! Han är helt såld för att gossa men tar gärna en tjuvnyp när det finns möjlighet...
4. Biter på ALLT!! Ser ut som om jag slåss med ett flertal katter var dag...Men det blir bättre!
5. Är en väldigt envis valp på har sina bestämda ideér om livet...
6. Är värdens snabbaste valp som troligtvis kommer att bli mera lik en terrier än mina terriers....

Jag kommer att vara lite tråkig och utmana mig själv!! Så här kommer först beskrivning på Roy sedan Disco och en på Isop. En utmaning går även till min svägerska (www.diezel.org) och min pappas sambo (http://chili.arivene.net/index.php).

Roy
1. Min riktiga pärla! Kallas för Dojan, Rojan, Roy Skoj, Bebis...
2. En snabblärd hund som helt enkelt är superrolig att jobba med.
3. Kommer gärna upp och gossar i soffan och då ska man helts sitta på rumpan och luta sig mot matte så att hon kan klia på magen....
4. Plockar blåbär från busken själv
5. Delar ABSOLUT inte med sig av leksaker speciellt bollar....
6. Boll = LIVET Boll är det bästa som finns och när han får en boll ligger han i badrummet eller någon annan avskilld plats och tuggar, tuggar och tuggar. Bollen kommer upp antingen framåt eller bakåt...

Disco
1. Min första hund och tillika den hund som har lärt mig mest...
2. Envis som SATAN!!
3. Kunde under glansperioden på agility planen springa fort, fort men avvika från planen när en röd jacka syntes i publiken.... Röd jacka = mamma
4. Kvalade till SM i agility fyra gånger. En gång individuellt (27 plats) och tre gånger i lag och placerade oss som 4:a (98), 3:a (99) och utdiskade (00). Året då vi diskade ut oss ledde vi första dagen men.... Har även vunnit U-SM...
5. Helt enkelt hatar när krav ställs OM han inte vinner något på att samarbeta
6. Helt klart den bästa första hund man kan tänka sig och mattes absoluta ögonsten.

Isop
1. Gjorde allt för matte och godis
2. Hade usel avståndsbedömmning till hinder och sprände raksträckor med hopphinder som om det var tändstickor!!
3. Kunde inte för sitt liv simma... Räddade honom tre gånger från att drunkna. Köpte sedan en flytväst...
4. Kunde inte riktigt låta bli grannens kattmat... Helt ostoppbar sprang han ner till Gunilla när hon kom hem, rakt in i köket och åt upp Sotis mat... Sista gången han gjorde detta var katten hemma vid matskålen... Med graciösa steg och förnärmad uppsyn gick Sotis ut och satte sig i trädgården.
5. ÄTA KATTTER!!! Katter var sådant som man skulle jaga alternativt döda. Fick dock inte tag på någon katt men en kanin vid Barsebäcks golfbana... Inte roligt...
6. Kunde stå i timmar på gödselstacken i stallet och äta hästäpplen....dvs. hästbajs
7. OTROLIGT SAKNAD och HÖGT ÄLSKAD... Kommer aldrig glömma min bästa sällskapshund som var med oss trots kronisk bronkit och ett gäng biverkningar i 10 år och 9 månader...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det tog ett tag men nu har vi tagit utmaningen!
Chili