torsdag, oktober 11, 2007

Bil skrälle!!!

Förra året på besiktningen så berättade besiktningskillen att bromsröret höger bak var lite slitet och att vi kunde smörja in det med fett så skulle det hålla några år till....Gjorde vi det??? NEJ det gjordes inte!! Ångrar jag det nu??? JA!!! Åkte in och skulle besiktiga bilen och allt var bra UTOM detta lilla satans bromsrör!! Det hade rostat mera och hade numera "porer" i strukturen som inte alls var bra... Men vad gör man... "Bromsa bör man annars dör man" Körde direkt ner till bildoktorn här på Ultuna och trodde jag skulle få en tid snabbt i och med att jag bara hade en månad på mig. Den 7 november ska jag lämna in den för byte av bromsrör och det lär inte bli billigt!! Tittar samtidigt på en ny bil som förhoppningsvis ska införhandlas till våren... lutar mot en hederlig svenne bil, nämligen en V50. Men innan dess ska Saaben fixas och säljas... har det sagts innan??? Den bilen är en sparbössa då den faktiskt inte lagligt går att köra med samtidigt som den är ibehov av att få AC, droppande olja och läckande spolarvätska åtgärdat...

Ni FÅR tycka lite synd om mig....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag håller med dig om bilskrälle.
Dom är jättebra så länge dom funkar,men därefter...Hade vår på vanlig års-service o vad händer, jo bromsbackar bak kaputt och ett bromsrör,blev skadat när dom fixade backarna o lite till.
Så vi får väl tycka lite synd om varandra.
Annars har vi faktiskt lyckats med att omfördela utrymmena i bilen så alla tre doggarna kan åka med åtminstone någon månad till.
kramisar
pappsen