fredag, augusti 17, 2007

Tävling i Enköping

Nehe...det gick inte denna gången heller MEN jag har analyserat och kommit fram till vad som kan vara anledningen och ännu en gång är det inte fel på hunden ÄVEN om det är en terrier....

Dagens hopskrap av poäng blev:
Platsliggande 9 (Skall + segt läggande)
Tandvisning 8 (Reser sig, ngt tveksam)
Linförighet 6,5 (Ngt kort koppel, H avviker i poss, F sneglar ner på H, snett sätt)
Läggande 7,5 (H tar flera steg före ngt segt läggande)
Inkallande 10 :,)
Ställande 0 :,( (H stannar ej, två hundlängder)
Apportering 5 (H tar efter andra kom + släpper och tar ej upp)
Hopp över hinder 9 (H stöter på F)
Helhetsintryck 6 (H leker med hunden mellan mom.)

Totalt 135 poäng och ett tredje pris

Nu mina kommentarer:
Platsliggning: Dubbelkommando vid ligg, detta kan han så fattar inte varför han inte ville lägga sig... Skallet var på någon IDIOT som körde fjärrdirigering utanför plan... Inget man kan klandra honom för.
Tandvisning: Han var helt hysterisk när dommaren kom fram och stod på två ben hängandes i kopplet. Fick inte riktigt ordning på honom igen men tveksam var han då inte!
Linförighet: Har kommit på mig själv nu efter tävlingen att jag glömt att träna långa fotgående för dumma jag tyckte att han kunde det och därför bara tränat tre fyra steg eller med vinkel/vändning..... Nästa tävling så går det antagligen bättre...
Läggnade: Haft problem med detta sedan tävlingen i Tierp då jag möjligen tog i lite för mycket så mina känslor var som ett stormigt hav... Kämpar vidare med snabba ligg...
Inkallande. Vad kan man säga!! Super duper jycke!!
Ställande: Samma sak här... Problem efter Tierp alltså mitt fel... Jobbar vidare på det...
Apportering: Här apporterar han bra med sin egna apport. Alltså låna alla andras!!
Hopp över hinder: Hans hopp är helt super men avslutningen bredsidar han mina ben men det är såååå sött! Jobbar lite med det men är han glad så är han!
Helhetsintryck: Ursäkta?? Leker med hunden??? Klappade om honom när han varit duktig... I och med han är en lite hund så sitter man på huk!! Inte F-N leker man med hunden så!!!

Aja...fick blodad tand i och med att jag kommit på vad som ska tränas på... Så jag åkte hem och anmälde mig till två tävlingar till den 15 sep i Alunda och 7 okt på Knivsta. DÅ SKA JAG HA MITT LP1!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra! Så ska man tänka - Nästa gång har ni ert Lp1! Vill också tävla!

Anonym sa...

Yes, jag har hittat hit och kan tom lämna kommentar...

Håller med Marlene, klart ni tar ert LP innan valpleverans. Keep it going...

Anonym sa...

Hejja hejja!
Uääää vad jobbigt det är att vänta! Visst?!!?