onsdag, augusti 22, 2007

Träning Agility

Igår var vi ute på klubben och tränade agility med vår träningsgrupp. Det stod bana och filmning på schemat. Tänk vad man lär sig när man tittar på sig själv!! Det som fungerade så bra med Disco och Isop fungerar tydligen inte alls med Roy. Så nu är det bara att börja tänka hur denna killen ska handlas så blir nog allt bra igen. Trots han är snart fyra år har vi inte tränat och tävlat så mycket agility. Roy blev/blir rätt så stressad på banan och brukar snappa gräs, blommor eller andra saker som kommer ivägen. Detta gjorde att vi lade ner träningen tills han blev lite äldre och visare.... Pausen inföll precis när jag skrev på mitt exjobb så det kanske var den största anledningen att pausen blev så lång som på ett år.... Men nu är vi på G igen! Mindre stressad och mera fokuserad!! Bara små ändringar på mig och så mycket slalomträning så ska det nog gå som på räls.
Känner mig lite bortskämd när det gäller agilitytävlingar bara....Hemma (Skåne) så är det tävlingar varje helg under säsong innom en 10 mils radie medan här finns det inte så många tävlingar om man inte är villig att köra hur långt som helst!! Det är nog därför jag snöade in på att tävla lydnad!! Båda är en utmaning i sig men lydnaden är så mycket mera nerver...Agilityn är mera kör så det ryker du kan alltid korrigera (om man inte blir diskad förstås) man hinner liksom inte bli så jättenervös som på lydnadsplanen.

Inga kommentarer: