söndag, augusti 26, 2007

Mot Hyytiälä!

OK... som ni nog kan lista ut så ska jag till Finland för SNS-Meeting. Ärligt talat så vet jag inte vas SNS står för men troligt vis svamp och skador. Det är min första resa och Janne, min handledare för Dr-tjänsten kastar mig ut i smeten direkt. Jag ska nämlingen vara en av de eminenta talarna!! Mitt ex-jobb kommer att redovisas för de mera inbitna forskarna i svampvärlden och just nu typ tre timmar innan flyget lyfter till Tampere flygplats så är man lite nervös :,S !! Men allt går nog bra....
På schemat står även Sauna (mycket viktigt) två gånger och så ska vi på exkursion till Helvetinkolu.... Kan bara inbilla mig at där är helvetes mycket mygg och därför packades myggstopp ner i väskan!! Det är tur att schemat fortsätter efter coffee breaken i Helvetet annars skulle jag nog stannat hemma!!
Det kommer vara lite tyst till på Onsdag men förhoppningsvis så har jag roliga historier med mig hem!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju superkul - det är nästan så jag för tillfället längtar tillbaka till akademikervärlden! Lycka till, där borta...

goran sa...

Lycka till i finska landet o tat lugnt i bastun m lapinkulta o koskenkorva om det bjuds:-)
kram

Anonym sa...

Heej! Läget... ååå så du är i långtbortistan! Spännande! Hoppas allt går bra... Hur går det med väntan...? Jag håller på att gå i biiitar....