lördag, augusti 04, 2007

Så här skulle det bli...så här blev det...

Så här skulle det bli:

Tre raka på tre tävlingar och ett LP1 i en lite ask.

Så här blev det:

Två raka och massvis med peppning till dagens tävling. Åkte till Tierps BK. Platsliggningen började med att han lade sig ner innan kommando och fortsatte med kli på benet, kolla in skogen, dubbelkommando vid sitt upp. Matte var lite smått irriterad men han hade ju inte rest sig... Vi var sedan först ut efter grupp 2's platsliggning. Gjorde lite övningar med mycket beröm och godis och sedan var det ut på plan. Fritt följ var en helt katastrof!!! Gick och lullade och tittade på annat skräp så som ilskna terriers brevid plan, skogen och andra saker som agility hinder etc. Försökte skärpa till honom mitt under med icke så nicke. Språng under march blev en vansingihetsfärd framåt i snöret och jag blev surare och surare. Läggande under march så satt han upp!!! Detta tränade vi extra på under onsdagen och allt gick som en klocka. Innan vi kom in på plan så hade vi även en diskussion om att han faktiskt skulle ligga ner i gräset även om det var lite blött... Inkallandet gick som en dans med en tia i en lite ask medan ställande under march spatserade han med mig bakom.... Jag bröt....Vid det här lagen så hade matte lite svårt att hålla tårarna borta för det skulle ju vara så enkelt att ta ett 1:a pris till då det såg så bra ut förra gångerna enligt Jenni på klubben. Kan hålla med att de två andra tävlingarna var enormt mycket bättre men att Roy skulle sjunka så här lågt att vi skulle behöva bryta kunde jag inte riktigt få in i skallen. Gråtandes gick jag med Per till bilen och åkte där ifrån.

Kunde inte riktigt släppa att han inte ens tittade på mig när jag sa fot så vi åkte till Röbo skogen och tränade lite kontakt vid fot och så läggandet. Skräpet till hund går som en dans och tycker det är hur kul som helst!!! Snacka om att jag skulle vilja strypa honom!! Nästa tävling är den 17 aug i Enköping och jag ska träna varje dag med kontakten och små delar av momenten!! Då dj-vlar får han skärpa till sig!!

1 kommentar:

Rosa sa...

Stackars dig Ylva, man blir så besviken när man vet att dom kan.
Men ha förtröstan det går säkert bättre nästa gång ska du se.
De gör som de vill de små rackarna.

Kram från Katterna och Kattarp