tisdag, augusti 07, 2007

Agility!

Nu har jag tagit mig i kragen och börjat träna agility igen. Anledningen till uppehållet är att den lille herren blev superstressad på plan och började tro att han var en ko i terrier skepnad! Men i våras/tidig sommar så gick jag en kurs för Annica Aller där han var normal livlig och det gick att vakna på morgonen utan att ha den annars obligatoriska spyningen av allt gräs. Så jag anmälde mig till en träningsgrupp för att se hur det går. Så nu är vi 8 tjejer med varierande hundar som ska träna en gång i veckan på Knivsta. Igår var första gången och det gick väl si så där. Första rundan nappade han efter alla gula blomor som var på plan under själva loppet. Såg rätt så roligt ut! Sedan gjorde vi en runda till och det gick bättre (kanske för att han kunde banan då??). Efter de loppen satt vi oss ner och diskuterade hur det hade gått och Roy satt och myste med matte samtidigt som han faktiskt kunde vara på agilityplanen utan att äta gräs :o). Kanske allt går vägen denna runda men jag hoppas verkligen att vi tar våra lydnadsplaner med!!

Har anmält oss till en tävlingslydnad för Jenni med Immer som vann Bruks SM förra året!! Ska bli super kul att få lite träningstips i tvåan!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhåå.. vad synd med tävlingen... att det inte gick!!! Du tävlade samtidigt med en kompis till mig! De klarade inte heller 1:a priset :(, men de kom 3:a, Hon har en pyrris! Kör hårt till nästa tävling nu! Håller tummar och tassar!