torsdag, augusti 09, 2007

Träning på Knivsta

Onsdag är som vanligt lydnadsträning. Denna gången var det Britt-Marie som var instruktör. Hon är dommare och med flatten Hinnareds Bonnie så regerar hon rapporten med gubben Sixten. Helt underbara människor!
Roy gick som en klocka på träningen! Det var bara under platsliggningen och ställandet som jag inte var riktigt nöjd med. Att lägga sig ner brevid matte hade han glömt men med lite trix så fungerade det igen. Under själva platsen skramlade det vid klubbstugan och Roy är ju lite kort i rocken när det gäller att kolla över kullen så han reste sig till hälften. Men det är bara att jobba vidare med störningar. På ställandet brukar han gå några steg framåt och det gjorde han idag också, rätt så många steg framåt då han traskade efter första gången. Men det fick jag rätt på igen så nu är vi nere till tre steg fram. Även om det inte är perfekt så nöjer jag mig med det tills vi har ett LP1.
Jag tränade lite extra på att lägga Roy när platsliggningen var slut. Han kastade sig ner och jag berömde. Ökade lite med att jag förflyttade mig framför honom. Det gick inte som jag hade tänkt. Snabbt som ögat så flyttade han sig till fot possition... Jag slet mitt hår lite men kom efter tre gånger på varför han gjorde så..... Matte var väl yr i karotten för jag glömde att nämna att han skulle stanna.... Sedan gick det betydligt mycket bättre!!
Efter varje träningspass brukar vi köra lite agililty utan hinder. Jag skickar honom framåt och så ska han styras till höger och vänster, runt och tillbaka och det roligaste "Spring!". Spring är rakt fram full fräs!! Uppskattas ortoligt mycket! Sedan är det vatten och Basketgrisen! Basketgrisen är det som avslutar hela träningen och med den kan han ligga länge, länge, länge.... Han får ha den i tio minuter (i koppel) sedan ska grisen sova. Där är föremålsintresse med råge!!! Tyvärr gillar han inte att lämna tillbaka grejorna , därav kopplet....

Inga kommentarer: