onsdag, augusti 27, 2008

Vallning och lilla mamma...

Igår var det vallning på schemat. Tränade lite i lördags och då gick det super duperbra. Igår, ja... skulle vilja slå honom med en stekpanna i huvudet! Drago fick en knäpp och ville ABSOLUT INTE gå till höger!! Han drog åt vänster hela tiden och när jag försökte lura honom att gå till höger med hjälp av staketet så tvärvägrade han totalt. Visserligen var vi bakom stallet och inte på rundbanan men att inte alls göra en antydan att dra till höger förstår jag inte. Hämta kunde han göra åt höger men när han kom upp klockan tolv så drog han åt vänster igen... Var helt förtvivlad!! Som tur var började han spontan driva fåren från mig och vi körde lite latjo med att jag och han drev flocken framåt. Bra träning men det var ju inte det jag skulle göra enligt min plan.

Nu till mamma. Lilla mamma har varit uppe och cyklat. Två gånger tidigare då hom bestigit stålhästen har hon ramlat och skadat sig en aningens. Denna gången skulle hon cykla med Menot (hunden). Lilla Nottis blev bajsig och stannade...mamma försökte ta benet över ramen på cyklen, misslyckades och dröp i backen. Backen var tydligen rätt så hård och lilla mamma bröt armen. Så kan det gå! I mina ungdoms dagar har jag cyklat väldigt mycket med pappas sambos springerspanielar, Bina och Smulan. Trevliga hundar som kunde dra iväg när man närmade sig havet i Landskrona. För att undvika krach släpper man kopplet och låter dem springa till vattnet för att sedan lugnt fiska upp de igen. Nottis är inte någon som rör sig i onödan så en idé skulle ju vara, om mamma nu sätter sig på cyklen igen och Nottis blir bajsnödig, att släppa kopplet! Man skulle ju också kunna sätta ner benen i backen före man stiger av...

Krya på dig nu mamma! Puss och Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med benen, eller åtminstone det ena, i marken innan man kliver av cykeln låter som en alldeles lysande idé!

Anonym sa...

Stackars mamma!!!

Och ni vallar på... kul! Inte avundsjuk, nej då....

Anonym sa...

Stackars mamma... Krya på dig!!