torsdag, augusti 21, 2008

Tävla??

Var på Knivsta igår och tränade lydnad med Roy. Det är ju tvåan som ska tävlas i härnäst och jag har väl varit lite dålig på att träna vissa moment. MEN de som han kan är superbra! Platsliggande med dold matte gick bra såväl de andra momenten i tvåan. Inkallandet med ställandet och Rutan gick sämre men det ska nog gå bra. Så vad gjorde jag när vi kom hem igen...Anmälde mig till två tävlingar och skrev in två till!! Kelpie specialen får bestämt ha en borderterrier med som störning!!

Annars så tränades Drago också. Går bara bättre och bättre! Superkul att han faktiskt koncentrerar sig mera på matte nu än de andra hundarna. Visst kollar han långt efter de andra när de gör något kul men det går att bryta vilket var helt omöjligt innan. Han kan även vara lös mitt i röran och göra något med matte, DET var helt omöjligt innan!! Drago fick också träna lite agility. Allt utom säcken, slalom och gungan har han testat nu. Balansen gick han på för första gången igår och visst var det lite läskigt men man fick GODIS på uppgången och nergången!! Då fick han fart och ramlade av.... Lite mera godis och så var han uppe igen!!

På lördag blir det vallanlagstest för drängen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Go for it! Alltså både tävlingarna med Roy och vallanlagstestet. :)

Anonym sa...

Kul med vallanlagstestet, tror resultatet är ganska givet ;) Och kul med lydnaden också förstås!

Anonym sa...

Vad skoj att det går bra med lydnaden med båda hundarna!

Behöver ni ens göra anlagstestet ;) Lycka till iallafall!

Anonym sa...

Vad duktig du är med vallningen... Jag vill också valla!! Lycka till...

Anonym sa...

Vad duktig du är med vallningen... Jag vill också valla!! Lycka till...