fredag, augusti 29, 2008

Fredag och det regnar...

Fredag morgon och jag sitter på jobb för att analysera data. Mycket klipp och klistra kommer det att bli två timmar framåt för att få allt att fungera. Nu är det troligt vis så att detta är helt bortkastad tid för dessa prover låg i frysen för länge innan de preppades. Ju längre tid i frysen desto dåligare DNA får man ut. Undrar om de människor som fryser ner sig själva för framtiden har tänkt på det...

Det regnar också till råga av allt men mamma mår bättre om än lite yr i karotten! Har även köpt en ny mobil då den gamla som jag hade innan började jäsa i batteriet. Den var nästan fem år gammal utan några mera funktioner än telefon och tidtagning. Nya mobilen är en Nokia 702C (tror jag) har både kamera och GPS!! Så nu ska jag väl inte irra runt i blindo något mer! En Asrtrid i fickan kan inte bli bättre!

Nu till hund och katt förmedling. En borderterrier, en långhårscollie och en bondkatt behöver nya hem. Alla djuren är okomplicerade i alla samanhang med andra hundar men bordern bör bo ute på landet utan grannar som störs av skällande. Collie är en riktig rolig personlighet men har AD. Katten går ihop men hundar och kommer självmant och kelar när det passar henne. OM Per skulle gått med på det och OM vi skulle bott i hus och OM Roy inte skulle jaga katter så skulle vi tagit allihopa!! Drago leker så fint med collien att man bara smälter, Roy leker med bordern och katten är ju såååå söt!! Av någon konstig anledning så är Per inte så pigg på fyra hundar och en katt + fiskar i en tvåa... Vad tråkig han ska vara!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Per är feg! ;-)

Tyvärr känner jag inte behov utav något av djuren. Kanske också är feg?

Anonym sa...

Per tråkig?
Nä jag tror han tänker ekonomiskt.
Så när ni väl fått sparat ihop till ett större hus, finns plats för alla djur du vill ha. Så han är bara förutseende, när han säger nej nu förstår du väl:-)))))
Pappsen

Anonym sa...

Nej jag känner inget intresse av några mer djur... Min gubbe flyttar då ;) Och han kan vara bra att ha ett tag till :)