måndag, augusti 25, 2008

Skogen, spår, lydnad och vetrinären

Då har semestern tagit slut...snyft!! Det firade killarna och jag med att köra husse in till jobb och sedan drog vi ut i skogen! Dels för att Drago skulle vara lugn inför blodprovet för rabiesantikroppar klockan 10 och dels för att jag faktiskt inte vill börja jobba igen. Även om mitt jobb är väldigt fritt så är semestern väldigt mycket roligare...
I skogen sprang Drago omkring och några gånger så small det till i diverse grenar. Drago flackar väldigt i hoppen över små hinder som rötter, stenar etc. och drämmer i bra i den höga hastighet. Än så länge är allt helt. Roy hittade skit och det var så gott så. När Roy har något fuffens för sig blir det liksom stilla i snåren och det är helt uppenbart att han hittar på bus. Efter prommisen la jag ett minispår med en vinkel och rolig dummi i slutet. Det fick ligga till sig 30 min medan jag och Roy körde lit fritt följ och inkallande med ställande. Ställandet gick bra men inte super medan det fria följet är han lite för vid. Det går framåt ialla fall. Drago fick också han lite fritt följ och det börjar ta form. Saktatarget går bättre men ibland får han hjärnsläpp och musen får sig en ordentlig tjotablängare. Spåret till Drago gick så där. Han tuffar på och har bra drag i linan. Något för hög nos och så superslarvig!! Inte så imponerad men det är ju ett bra tag sedan vi spårade sist. Kan kanske skylla på att där jag la spåret idag är ett tillhåll för en sökgrupp så kanske hade de varit ute i helgen och Drago definitivt tyckte det var sök.

Besöket hos vetrinären gick super. Ibland har han en förmåga att ta det lugnt som en filbuke trots mycket energi. Eller så vet han att det vankas godis... Efter blodprovet fick han ett litet bandage och OJ vad ont det gjorde! Kunde inte stödja på benet ordentligt och definitivt inte gå... Stackare...eller inte!! Av någon konstig anledning så försvann det onda när vi gick ut till de andra hundarna som satt i väntrummet. En Engels bulldogg och en Cavalier. Bulldoggen var konstig och som sig bör fick en utskällning. Sedan upptäckte han att det var en tjej och ville pussa lite på damen!! Det ville inte hon men försöka duger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr ingen vallning imorrn... nästa tisdag kanske... beställer foder imorrn så kommer det på någon dag!!! Ska jag ta hem 2 growth och en kalkon??? Så har jag hemma till dig!?

Anonym sa...

Nej ska du valla nu igen!! Fusk och bara fusk!!