måndag, augusti 04, 2008

Kennel läger = mycket att tänka på!

Det skulle bli en rolig och väldigt lärorik helg med kennelkompisar. Hela J kullen med pappa Jago som närmst släkt och hela Bonuz kullen var närvarande. Kul att så många var med!! Guld till Mögel Åsa tillika uppfödare med familj och klubbkamrater som fejade och fixade det mesta! Vi hade superkul!! Kanske inte Per men han klagade inte :,)

I två halvdagar var vi ute i skogen för sökövningar. Första dagen var mycket nytt medan andra dagen hade Drago fattat galoppen....även matte hade fått det tjatat om att han hade superb näsa. Detta är något som jag definitivt inte har lagt märke till och hade mycket svårt att förstå ända tills sista träningspasset. Här tar Drago upp vittring på figuranten ända från stigen, makerar med en hög näsa och svansviftning innan han drar ut med matte...jag var övertygad! Vår instruktör var Christian och han satte verkligen myror i huvudet med bevakning/Hemvärnet/Flygvapnet... Trodde jag skulle ha Drago till Rapport men man vet ju alldrig. Ska jag bli en lövhög i skogen?? Har bestämt mig att gå en kurs ialla fall och se vad jag tycker.

Nu när man vet hur hans makering ser ut uppmärksammar man den lite mera. I morse markerade han en cyklist när vi lekte på grusplanen...hög näsa, förstelnad och svans. Fyra sekunder senare kommer en cykel.... Några förslag vad jag ska satsa på?? Är just nu något splittarad!!

Åsa, Per hälsar att "det funka" när han var figge i skogen och figge under gutesäcken på plan...så lite kul hade han!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bevakning är superkul!!!
Vi körde ett 4 dagars pass i fjol och det är en ren höjdare!

Funderar på det med Totte. Finns foto på Chilis sida augusti förra året tror jag.

Anonym sa...

Kul att ses på lägret! Visst är det svårt att välja vad man ska träna, det där med lyxhustru är nog inte helt fel om man ska hinna med allt ;) Vet dock inte vad Richadr säger om det. Tror du inte Per ställer upp???

Anonym sa...

Ja kul att träffa dig och Drago! Ja Per och lille Roy också ;)

Ja det hade varit kul om hela Bonuz kullen hade fått vara i samma grupp så man fått se lite mer av syskonen :) Kul att Drago var så duktig! Tycker du ska satsa på bevakning! Jag överväger mellan det och räddningshund! Får se vad hunden säger ;)

Anonym sa...

Jooo vi kommer såklart till MH:t! /Marlene

Anonym sa...

Härligt när det lossnar med hunden och man känner att poletten ramlar ner hos både hund och en själv.

Jag fick med mig husse på kennelläger (med Iza) en gång och sedan deklarerade han att: ALDRIG MER! Inte nog med att alla bara pratade hund. De pratade hund på skånska (som han har lite svårt att förstå)! :) Men eftersom jag evisas med att köpa hundar i Skåne så börjar han nog vänja sig vid dialekten nu, men kennelläger hoppar han gärna över.

Anonym sa...

Kul att träffa alla Hyzz-barnen! Man känner sig nästan som en kelpie själv efter de lärorika dagarna, allt är roligt! Vill prova och jobba med allt!

Irene & Minna & Jenni

Anonym sa...

Skönt att han överlevde lilla Per:)